عملیات رمضان که به گواه فرماندهان جنگ اولین عملیات ایران در خاک عراق محسوب می‌شد، نتوانست خیلی از اهداف خود را تامین کند. رژیم بعث عراق رزمندگان را در این عملیات با زبان روزه به شهادت رساند.
کد خبر: ۸۵۴۱۰۸۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، عملیات رمضان، یک عملیات سیاسی-نظامی بود که برای رقم زدن پایان عادلانه به جنگ میان ایران و عراق انجام شد. این عملیات که به گواه فرماندهان جنگ اولین عملیات ایران در خاک عراق محسوب می‌شد، نتوانست خیلی از اهداف خود را تامین کند اما موفقیت‌هایی نیز در پی داشت. عملیات رمضان در تاریخ 23 تیرماه سال 61 با رمز یاصاحب الزمان ادرکنی در مناطق عملیاتی شلمچه شمال غربی خرمشهر و شرق بصره، طی چند مرحله توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای ارتش جمهوری اسلامی اجرا شد. این عملیات در چهار مرحله انجام گرفت که در مرحله اول و دوم نیروهاى ایران توانستند به مواضع دشمن حمله کرده و به رغم تصرفات قابل توجه و تلفات و خسارات سنگینى که بر دشمن وارد کردند، ناچار به عقب نشینى شدند.

این عملیات نیز مانند دیگر عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس، شهدا، مجروحین و مفقودینی از نیروهای خودی داشت با این تفاوت که شهدا در این عملیات در ماه رمضان با زبان روزه به شهادت رسیدند. شهید «محسن رضایی» یکی از شهدای عملیات رمضان است که در سال 1361 در منطقه شرق بصره مفقودالاثر شد. این شهید اهل شهرستان خوئین از استان زنجان است و هم اکنون نام او در شمار شهدای مفقود الجسد جای گرفته است. شهید محسن رضایی برادر شهید مجید رضایی است و امروز از او وصیت نامه بلند و پرمحتوایی به جا مانده که در آن به نکات مختلف اخلاقی و عرفانی اشارات بسیاری داشته است. این وصیت نامه در 14 اردیبهشت ماه سال 61 نوشته شده است.

 

متن وصیت نامه در ادامه می‌آید:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی المهدی الذی وعدالله عز و جل به الامم ان یجمع به الکلم و یلم به الشعث و یملا به الارض قسطا و عدلا و یمکن له و ینجز به وعد المؤمنین.

رب اشرح لی صدری و یسرلی امری واحلل عقده من لسانی یفقهوا قولی

بهترین و فراگیرترین طریق اثبات وجود خدا طریق فطرت است، خدا قوه و ادراکی را در درون انسان به ودیعت گذارده که به سبب آن فطرت  مادرزاد هر کسی وجود خدا را وجدان می‌کند و می‌باید خدایی را که صانع اوست و او بدان تکیه داده است، می‌یابد قیومیت خدا را به این که ما سوی الله به عصای او سرپا هستند.

فاقم وجهک للدین حنیفا فطرت الله التى فطر الناس علیها لا تبدیل لخلق الله ذلک الدین القیم و لکن اکثر الناس لا یعلمون

کسانی هم که بر اثر تبلیغات سوء اینه دلشان زنگار گرفته وقتی با حادثه‌ای مواجه می‌شوند که آن واقعه امید واهی آن‌ها را در نافذ غیر خدایی و دنیوی قطع می‌کند در آنگاه به یکباره زنگار از سینه‌شان محو شده و دگر بار حقایق را به واقع منعکس می‌کنند که با پایان گرفتن آن زنگ بیدار باش دوباره همچو گذشته به سوراخ غفلت می‌خزند.

فاذا رکبوا فی الفلک دعوا الله مخلصین له الدین فلما نجاهم الى البر اذا هم یشرکون

اثبات وجود خدا از طریق فطرت شیوه‌ای است که خدا و انبیا و ائمه علیهم السلام به کار بسته‌اند، در این مورد طریق استدلال و فلسفه‌ای هم هست که فلاسفه و دانشمندان  در پیش گرفته‌اند که این طریق بیشتر کاربردشان در مقابله با خصم است وگرنه فایده عملی چندانی ندارد. هر عمل ظلم گونه‌ای بازگشتش به بیش از سه ریشه و منشأ نیست که عبارتند از ترس، جهل و نفع(که این سه خودشان به مسئله نیاز بازمی‌گردند) بدین ترتیب که هر ستمی که از کسی صادر می‌شود علتش یکی یا دو یا هر سه این عوامل است که باعث بروز آن عمل می‌شود چون خدا موجودی واجب بالذات است، لذا هیچ یک از آن سه عامل در او راه ندارد. بنابر این راه هر گونه ظلم بر او بسته است(البته نه بدین معنی که هرگونه اختیار را از کفش ربوده باشیم) بلکه خدا با اینکه مبسوط الیه است در عین حال در مورد کسی ظلم روا نمی‌دارد.

انّ اللّه لا یظلم مثقال ذرّة

خدا از این جهت که آفریدگار انسان است، لازم می‌آید که راه و روش زندگی را هم به او بنماید، خداوند در ورد سایر موجودات این کار(هدایت و راهنمایی) را به صورت تکوینی انجام داده و آن موجود است بالاجبار همان مسیر تعیین شده را پی می‌گیرند ولی در مورد انسان به محض مختار بودنش مسئله حالت دیگری به خود می‌گیرد.

مختار بودن ایجاب می‌کند که راه و چاه به او نمایانده شود که انسان بنا به علاقه‌اش هر یک را برگزیند که خدا حسن و قبح را از طریق پیامبران مشخص نموده است. دلیل دیگرش لزوم بعثت انبیا این است که خدایی که می‌گوید در آن دنیا بساط کیفر و پاداش برپاست باید در ابتدا به وسیله‌ای راه نیک و بد را مشخص نموده باشد.

خدا برای اثبات وجود وحدانیت خویش بر انسان سه گواه و حجت عرضه داشته یکی در عالم ذر و الست است که در آنجا همه انسان‌ها و انبیا به گونه‌ای حضور داشته‌آند و در مقابل این سوال خدا که من ایا پروردگار شما نیستم؟ همگی جواب مثبت داده‌اند.

و اذ أخذ ربک من بنی آدم من ظهورهم ذریتهم و أشهدهم علی انفسهم الست بربکم قالوا بلی

حجت دوم خدا عقل آدمی است، عقل حجت خدا در درون انسان است، در بسیاری آیات قرآن مردم را به تعقل فراخوانده. عقل یک ترازوی دقیق است که خدا مردم را به بهره وری از آن دعوت می‌کند «افلا تعقلون» و به خاطر این است که عقل یکی از منابع چهارگانه استخراج حکم و فتوی است.

سومین گواه خدا بر آنان ارسال رسل و انبیا است «رسلا مبشرین و منذرین لئلا یکون للناس» تمام این‌ها به خاطر این است که انسان در روز قیامت هیچ عذری برای عدم عبادت و اطاعت نداشته باشد و نگوید که غافل بودم.

" قالوا بلى شهدنا أن تقولوا یوم القیامة إنا کنا عن هذا غافلین "

خدا جمعا سه بار، یکبار در عالم زر، یکبار با جعل عقل و بار سوم با ارسال رسل حجت را بر انسان تمام کرده است و جای هیچگونه عذر و بهانه‌ای نیست که ما خدا را نشناختیم. با توجه به آنچه که از روایات برمی‌آید چنین مسلم می‌شود که از آغاز آفرینش انسان تاکنون 124 هزار پیامبر مبعوث گشته‌اند و پیامبر با حضرت محمد(ص) آخرین آن‌ةاست.

ما کان محمد ابا احد من رجالکم ولکن رسول الله و خاتم النبیین

و لذا قرآن آخرین کتاب آسمانی است

و انه لکتاب عزیز لا یاتیه الباطل من بین یدیه و لا من خلفه من حکیم حمید

خدا در آفرینش انسان و کل جهان هستی هدف و مقصدی را تعقیب می‌نموده و می‌نماید.(البته نه بدین معنی که سودی برای خودش در نظر داشته) جعل خلیفه و عبودیت خدا از جمله اهداف آفرینش انسان است.

«و اذ قال ربک للملائکه انی جاعل فی الارض خلیفه.» ، «ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون»

با درگذشت پیامبر گرامی اسلام(ص) باب رسالت بسته شد، از طرفی خدا چون با بعثت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) کاملترین دین را نازل فرمود، دیگر موردی برای برانگیختن رسول جدید نبود و لذا باب رسالت بسته شد ولی حالا باید با نبود پیامبر نیز اهداف آفرینش استمرار یابد و آیات خدا مصداق داشته باشد یعنی باید در هر زمان عابد کامل باشد و در هر زمان فردی باشد که خلیفه خدا باشد و در ضمن حجت برای مردم تمام شود( وگرنه در غیر اینصورت حرف قرآن بی محتوا خواهد بود.) که تمام این خصوصیات در امام معصوم تجسم می‌یابد که خدا آن‌ها را انتصاب کرده و پیامبر گرانقدرمان(ص) مامور ابلاغ آن به مردم می‌گردند.

یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته

که ائمه دوازده نفر هستند که عبارتند از حضرت امیر(ع) و یازده تن فرزندان والا گوهر و پاک نهاد او علیهم السلام. با توجه به دلایل وجوب امامت و با توجه به اینکه این وعده خداوند که دین اسلام بر تمامی ادیان ظاهر و پیروز می‌شود.

هوالّذی ارسل رسوله بالهدی و دین‌الحقّ لیظهره علی‌الدّین کلّه

و صالحین زمین را به ارث می‌برند

«و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر انّ الارض یرثها عبادی الصالحون»

محقق نشده. لاجرم این مطلب روشن می‌شود که می‌بایست استمرار امامت تا سرانجام زمین به طول بکشد و بدین منظور دوازدهمین امام و آخرین معصوم حضرت مهدی(عج) هم اکنون در پس پرده غیبت  بسر می‌برند تا با رسیدن زمان موعود به امر خدا قیام کرده و آن وعده‌ةای خداوند را تحقق بخشند انشاالله

حضرت امام عصر(عج) وظیفه شیعه در زمان غیبت را تبعیت از فقیه دانسته‌اند و حضرت صادق(ع) نیز در روایتی خصوصیات فقیهی که شایستگی مرجعیت را دارد چنین ابراز فرموده‌اند( اما من کان من الفقهاء: صائناً لنفسه، حافظاً لدینه، مخالفاً علی هواه، مطیع لامر مولاه، فللعوام این یقلدوه)

اینجانب با به تکلیف شرعی با پیمودن طریقی که برای انتخاب مرجع در رساله‌های عملیه هست. رهبر کبیر انقلاب را به عنوان مرجع و ولی فقیه خویش برگزیدم. عدالت و حکمت خدا محکمه و دادگاهی جهانی که در آن به اعمال افراد بازبینی شود طلب می‌کند که این امر در قیامت به وقوع می‌پیوندد که در نتیجه آن مومنان به بهشت و کافران به جهنم داخل می‌شوند.

ارواح از هنگام مفارقت از بدن تا قیام قیامت در عالم برزخ بسر می‌برند: و من ورائهم برزخ الى یوم یبعثون

که با دمیده شدن صور اسرافیل همه برای بازرسی اعمالشان و دیدن ثواب و یا عقاب سر از قبرها برمی‌دارند.

و نفخ فی الصور فجمعنا هم جمعا

یَا مَوْلایَ أَنِّی أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لا حَبِیبَ إِلا هُوَ وَ أَهْلُهُ وَ أُشْهِدُکَ یَا مَوْلایَ أَنَّ عَلِیّا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَ الْحُسَیْنَ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّةُ اللَّهِ ، أَنْتُمْ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ أَنَّ رَجْعَتَکُمْ حَقٌّ لا رَیْبَ فِیهَا یَوْمَ لا یَنْفَعُ نَفْسا إِیمَانُهَا لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی إِیمَانِهَا خَیْرا وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاکِرا وَ نَکِیرا حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِیزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِیدَ بِهِمَا حَقٌّ یَا مَوْلایَ شَقِیَ مَنْ خَالَفَکُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَکُمْ فَاشْهَدْ عَلَى مَا أَشْهَدْتُکَ عَلَیْهِ وَ أَنَا وَلِیٌّ لَکَ بَرِی‏ءٌ مِنْ عَدُوِّکَ فَالْحَقُّ مَا رَضِیتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْکَرُ مَا نَهَیْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسِی مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ بِکُمْ یَا مَوْلایَ أَوَّلِکُمْ وَ آخِرِکُمْ وَ نُصْرَتِی مُعَدَّةٌ لَکُمْ وَ مَوَدَّتِی خَالِصَةٌ لَکُمْ آمِینَ آمِینَ.

ای مادر گرامی! در پیش مردم همچون کوه استوار باش

ای پدر و مادر! از شما نهایت امتنان و سپاس را دارم و دستتان را می‌بوسم، امتنان بدین جهت که والدین گرانقدر من هستید سپاسگزاری به خاطر زحماتی که برای من کشیدید و در مقابل از من چیزی جز نافرمانی و کارهای خطا صادر نگشت، تشکر و سپاس به خاطر اینکه مرا به طور کلی در شکرت در تمام مجالس و جلسات اسلامی نه تنها آزاد  گذاردید که تشویق هم کردید بحمدالله در این جهت راه خطا پیش نگرفتم و به هیچیک از گروه‌ها و احزاب مشرک و ملحد و منافق گرایش نیافتم. اللهم جعل عواقب امورنا خیرا

ای مادر گرامی! نمی‌گویم در سوگم اشک مریز که خدا مادر را کعبه احساس قرار داده ولی خواهش می‌کنم در خفا گریه کن و در پیش مردم همچون کوه استوار باش، هر وقت به یاد من افتادی به قرآن و نماز و دعا توسل بجو و از درگاه خدا برایم طلب آمرزش کن که دعای تو مستجاب می‌شود.

ای برادران و خواهران عزیزم! شما را به رعایت بیشتر احکام اسلام و قرآن فرا می‌خوانم

ای برادران! و ای خواهران عزیزم! شما را به رعایت بیشتر احکام اسلام و قرآن فرا می‌خوانم. زندگی جاوید در عالم قیامت است و این دنیا محل فراهم آوردن توشه برای آنجاست پس در همه کارها با این نیت قدم پیش بگذارید و سایر مقاصد و اهداف پوچ را وانهید.

اسماعیل! ای برادر کوچکم به تو بیشتر از دیگران سفارش دارم، چون تو در اوان جوانی هستی و آمادگی پذیرش هر مطلب و مسئله‌ای را داری. اولا از تو می‌خواهم که مرا به خاطر سختگیری‌هایی که درباره‌ات روا داشتم ببخشی ولی والله این کار برای تعالی خودت بود.

اسماعیل عزیز از تو می‌خواهم  که فراگیری قرآن را در نبود من همچنان پی بگیری و از قرآن و عترت هرگز جدا نشوی که سر رستگاری رستگاران در این مطلب است که به خاطر همین امر کتاب‌های طبقه بالای گنجه را برای تو به یادگار گذاردم. همچنین نوارها را، در این مسیر از مساعدت‌های برادر بزرگوار محمد برخوردار خواهی بود، اسماعیل هرگز او را رها نکن و در غیاب من او را به عنوان برادر خود بپذیر و انشاالله خدا به او اجر جزیل عنایت فرماید. اسماعیل هرگاه یاد من در ذهنت تداعی کرد با صوت زیبایت برایم قرآن بخوان.

ای هوادار گروهک‌ها و احزاب منحرف! به دامن پر مهر اسلام فقاهت بازگردید

ای هوادار گروهک‌ها و احزاب منحرف! به دامن پر مهر اسلام فقاهت بازگردید که صلاح در رستگاری و شما در این امر است. آن چه اسلامی است که از حلقوم کسانی برمی‌آید که اصول مقدماتی فراگیری قرآن و حدیث را نیاموخته دست بر تفسیر قرآن می‌برند و به دلخواه تبیینش می‌کنند؟ مگر می‌شود اسلامی که غیر از طریق فقیه به آدمی برسد اسلام قرآن و ولایت باشد؟ این فقها هستند که در طول تاریخ، سینه به سینه معارف اسلام را از ائمه علیهم السلام به ما رسانده‌اند، آیا سزاوار است که ما این طریق را وانهاده به ظلمت و گمراهی سربساییم؟ ای فریب خوردگان اندکی با خویش خلوت کنید و مسائل را به دور از تعلقات گروهی بررسی کنید تا حقایق برایتان رخ بنماید.

ای دوستان مسجدی! از همه شما حلالیت می‌طلبم و درخواستم از شما این است که به موازات کارهای نظامی و سیاسی و اجتماعی به قرآن و اسلام هم بپردازید و جلسات قرآن و .. تشکیل دهید. می‌دانم در این مدت کسان بسیاری از دوستان را آزرده و وسایل ناراحتی را فراهم آورده‌ام. مخصوصا کسانی را که روابطم با آن‌ها نزدیکتر و صمیمی‌تر بودبنابر این از درگاه خدا بیش از دیگران برای خودم طلب مغفرت و بخشایش می‌کنم.

ای دوستان! دعا برای مولایمان امام زمان(عج) فراموش نشود

ای دوستان! دعا، دعا را فراموش نکنید. اکنون دیگر به همه اثرات عظیم مادی و معنوی آن پی برده‌ام و بسیاری از ما عینه آن را دیده‌ایم. دعا برای مولایمان امام زمان(عج) فراموش نشود. خود ایشان فرموده‌اند که برایش دعا کنیم، لااقل بعد از نماز صبح همگی با دلی گرفته و غمین از فراق یار و آقایمان دستی بر آسمان  بگیریم و ناله سر داده و دعای عهد را با هم زمزمه کنیم و فرج حضرتش را از خدا بخواهیم. دعا کنیم برای طول عمر رهبر عزیزمان این پیر جماران که انشاالله خدا ایشان را تا ظهور و بعد از ظهور حضرت ولی عصر(عج) طول عمر عنایت فرماید.

خدایا! به رزمندگان ما که با ایمان به خدا و انجام عملیات شگفت آور صحنه‌های دلاوری‌های سپاهیان صدراسلام را در خاطره‌ها زنده می‌کنند هر چه زودتر نصرت و پیروزی عطا فرما.

خدایا! با انبوه گناهم چگونه به درگاهت بشتابم، اگر نبود امیدی که به رحمتت دارم هر لحظه از خوف شدت عذابی که در قبال اعمالم در کمین است قالب تهی می‌کردم.

خدایا! مرا به سوی خویش فراخوان که بعد از رفتن مجید عزیز توان و آرامش خویش را از کف داده‌ام

خدایا! اگر روز قیامت از من بپرسی که چرا عبادت و اطاعت مرا نکردی چه جوابی بدهم جز شرمساری و سرافکندگی.

خدایا! نفسمان بر ما چیره گشته که حاصلش گرد آمدن انبوه گناه گردیده است.

خدایا! خودت کمکمان کن خدایا ما را در لحظه‌ای بر خودمان وامگذار که اسیر نفس اماره گردیم.

خدایا! کوله باری جز گناه ندارم ولی روی به درگاه تو آورده‌ام.

خدایا! می‌دانم که گناهانم بسیار است ولی رحمت تو بسی عظیم تر است.

خدایا! با ما به فضل رفتار نما که اگر به عدل عمل کنی همه مستوجب عقوبت و آتش خواهیم بود.

خدایا! به ما اخلاص و تقوا عطا فرما که در آن لحظه که اعمال هفتگی ما به پیشگاه امام زمان(عج) عرضه می‌شود موجبات شادی و فراخی ایشان را فراهم آوریم.

خدایا! اگر بین ما و امام زمان(عج) مرگ جدایی افکند هنگام قیام ایشان ما را در حالیکه کفن به تن و شمشیر بر کف داریم از قبر برانگیزان تا در رکاب حضرتش جانفشانی کنیم.

خدایا! دیدگان ما را به جمال زیبا و منور حضرت ولی عصر(عج) روشن بگردان

خدایا! وجود پاک امام زمانمان را از هرگونه خطر مصون و محفوظ بدار.

خدایا! مرا به سوی خویش فراخوان که بعد از رفتن مجید عزیز توان و آرامش خویش را از کف داده‌ام

خدایا! می‌خواهم سوی مجید پرکشیده اوج بگیرم تا ارامش خویش را بازیابم.

بسیار مایل خواهم بود که اگر از نظر خاواده اشکال ندارد موتورم در اختیار پایگاه قمر بنی هاشم(ع) قرار گیرد و کتاب‌های غیر درسی‌ام نیز وقف کتابخانه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) گردد.

اللَّهُمَّ إِنِّی أُجَدِّدُ لَهُ فِی صَبِیحَةِ یَوْمِی هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَیَّامِی عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فِی عُنُقِی‏لاَ أَحُولُ عَنْهَا وَ لاَ أَزُولُ أَبَداًاللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ(وَ الْمُمْتَثِلِینَ لِأَوَامِرِهِ) وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ‏اللَّهُمَّ إِنْ حَالَ بَیْنِی وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِی جَعَلْتَهُ عَلَى عِبَادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاًفَأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی مُؤْتَزِراً کَفَنِی شَاهِراً سَیْفِی مُجَرِّداً قَنَاتِی مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدَّاعِی فِی الْحَاضِرِ وَ الْبَادِی‏اللَّهُمَّ أَرِنِی الطَّلْعَةَ الرَّشِیدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِیدَةَ وَ اکْحُلْ نَاظِرِی بِنَظْرَةٍ مِنِّی إِلَیْهِ‏وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَ اسْلُکْ بِی مَحَجَّتَهُ وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ وَ اشْدُدْ أَزْرَهُ‏وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلاَدَکَ وَ أَحْیِ بِهِ عِبَادَکَ فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُ‏ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ‏فَأَظْهِرِ اللَّهُمَّ لَنَا وَلِیَّکَ وَ ابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمَّى بِاسْمِ رَسُولِکَ‏حَتَّى لاَ یَظْفَرَ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْبَاطِلِ إِلاَّ مَزَّقَهُ وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ‏وَ اجْعَلْهُ اللَّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبَادِکَ وَ نَاصِراً لِمَنْ لاَ یَجِدُ لَهُ نَاصِراً غَیْرَکَ‏وَ مُجَدِّداً لِمَا عُطِّلَ مِنْ أَحْکَامِ کِتَابِکَ وَ مُشَیِّداً لِمَا وَرَدَ مِنْ أَعْلاَمِ دِینِکَ وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ‏وَ اجْعَلْهُ اللَّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدِینَ‏اللَّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلَى دَعْوَتِهِ وَ ارْحَمِ اسْتِکَانَتَنَا بَعْدَهُ‏اللَّهُمَّ اکْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَ عَجِّلْ لَنَا ظُهُورَهُ‏إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَرَاهُ

قَرِیباً بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ‏

العجل العجل یا مولای یا ارحم الراحمین

والصلاه علی محمد وآله

محسن رضایی

سه شنبه 1361/2/14


ارسال نظرات