شرکت ایتالیایی Hacking Team مدعی است احتمالا یک دولت خارجی حمله هکری به سرورهای این شرکت را هدایت کرده و هشدار داده اطلاعات مسروقه موجب سوءاستفاده‌های فراوان می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۱۱۱۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳


به گزارش خبرگزاری بسیج ، 440 گیگابایت از اسناد هک شده Hacking Team که بر روی سایت ویکی لیکس منتشر شده نشان می دهد که بسیاری از دولت های جهان از نرم افزارهای جاسوسی این شرکت ایتالیایی برای کنترل شهروندان خود و سرقت اطلاعات خصوصی انها سواستفاده می کرده اند.

از جمله کشورهایی که نهادهای دولتی و نظامی و قضایی آنها با Hacking Team در ارتباط بوده و نرم افزارهای جاسوسی این شرکت را خریداری کرده اند می توان به آمریکا، آلمان، کره جنوبی، سوییس، روسیه، مصر، هند، عربستان سعودی، سودان و ... اشاره کرد.

David Vincenzetti مدیر عامل این شرکت مدعی است با توجه به پیچیدگی حمله یاد شده احتمالا عامل آن یک دولت بوده و توسط فردی سازمان دهی شده که بودجه زیادی در اختیار داشته است. وی از اشاره به نام دولتی خاص خودداری کرد.

او از مشتریان خود خواست تا زمان به روزرسانی برنامه های عرضه شده این شرکت از استفاده از آنها خودداری کنند.

Hacking Team از دوازده سال پیش نرم افزارهای جاسوسی از کاربران اینترنت منتشر می کند و در سال 2012 از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز به عنوان یکی از پنج شرکت تجاری بزرگ دشمن اینترنت لقب گرفته بود.

ارسال نظرات