رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی:

صادرات خراسان رضوی کمتر از حد انتظار افزایش یافته است/ صنایع غذایی در صدر کالاهای صادراتی خراسان

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه میزان صادرات استان کمتر از حد انتظار افزایش یافته است، گفت: صنایع غذایی در صدر کالاهای صادراتی استان قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۴۱۱۳۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ،محمدحسین روشنک  در مشهد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون صادرات خراسان رضوی در شرایط مناسبی قرار ندارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئولان دولتی به ویژه استاندار خراسان رضوی و مسئولان دولتی و بخش خصوصی به شدت پیگیر توسعه صادرات و رفع موانع موجود بودند و در این راستا از ابتدای سال جلسات زیادی برگزار شده اما مشکلاتی هنوز بر سر راه تجار و بازرگانان ایرانی وجود دارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی افزود: از ابتدای امسال متاسفانه بنا به مشکلات موجود میزان صادرات کالاهایی که مزیت صادرات دارند کاهش یافته و اگر به این صورت ادامه پیدا کند برای رقابت در کشورهای هدف دچار مشکل می‌شویم.

وی با بیان اینکه رشد لازم در میزان صادرات در استان از ابتدای امسال را نداشته‌ایم، تصریح کرد: در مجموع درصد کمی صادرات از ابتدای سال افزایش یافته که این درصد بسیار کمتر از میزان انتظار ما بوده است.

روشنک یادآور شد: زمانی می‌توانیم صادرات خوبی داشته‌ باشیم که به سه عامل اصلی شامل احساس الزام به صادرات در تمام مسئولان کشور با نگاه خروج از اتکا به اقتصاد نفتی، برابری میزان تولید با نیاز کشور هدف و حضور صادرکنندگان با تجربه برای نفوذ به بازارهای هدف توجه شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر در هر سه مورد ذکر شده شرایط مناسبی نداریم، گفت: خوشبختانه کالاهای تولید شده در کشور از نظر کیفیت قابل رقابت با سایر کشورهای منطقه هستند اما از نظر قیمت چون قیمت تمام شده کالا در داخل بسیار بالاست این موضوع توان رقابتی بازرگانان ایرانی را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افغانستان نخستین بازار هدف صادراتی استان را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: صنایع غذایی، ساختمانی و پتروشیمی به ترتیب بیشترین کالاهای صادراتی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند و خوشبختانه این کالاها مرغوبیت خوبی دارند و قابل ارائه در سایر کشورها نیز هستند.

ارسال نظرات