خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: همایش بصیرت افزایی و روشنگری به همت بسیج دانشجویی میانه با موضوع عزّت ملی در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۱۱۳۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، یکی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این همایش با واکاوی نتایج توافقات و مذاکرات ژنو و لوزان، این توافقات را کاملا غیرقانونی و بر ضد منافع ملت دانست.

سیدمحمود نبویان گفت: این توافقات خارج از خطوط قرمز ترسیمی از سوی رهبر فرزانه بوده و در آن علاوه بر اینکه تولیدات، تحقیق و توسعه هسته ای به کمترین حد کاهش یافته و حقوق هسته ای ایران زیر پا گذاشته شده است، امنیت عمومی کشور نیز مورد تهدید جدی قرار گرفته است.

وی با تصریح بر اینکه در بیانیه لوزان علاوه بر پایمال شدن حقوق هسته ای ملت، حق نظارت بر همه فعالیت های هسته ای و مکان های نظامی به طرف های مذاکره کننده واگذار شده است، افزود: در این بیانیه آمده است که آنها می توانند هر زمان که اراده کنند سرزده یا هماهنگ شده، از هر مکانی در کشور که بخواهند بازرسی و نظارت کرده و حق بازجویی از دانشمندان هسته ای و برخی از مسئولان ارشد کشور به آنها داده شده است و این فقط در یک کشور تحت اشغال امکان پذیر است.

نبویان با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری تدین، شجاعت و غیوری تیم مذاکره کننده را تایید فرمودند، اما نگرانی ایشان از نتایج مذاکره این را می رساند که تیم مذاکره کننده ما فوق العاده ضعیف است و به راحتی در برابر خواسته های آن ها نرم می شود.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: مردم باید جزئیات مذاکرات را بدانند، همدلی و همزبانی دولت و ملت به معنای عدم امکان انتقاد نیست و ما به عنوان نماینده مردم این کشور اعلام می کنیم، ملت اینران طرفدار مذاکره و توافق است اما مذاکره و توافق خوب، مذاکره ای که در آن حقوق هسته ای ملت پایمال شود، امنیت کشور زیر سوال برود و در نهایت تحریم ها هم حذف نشود به هیچ دردی نمی خورد و این دیپلماسی، دیپلماسی درستی نیست.

ارسال نظرات