با آرزوی ورود سریع به بازارهای ایران

تلگراف: اقتصاد ایران به رغم تحریم‌ها به دلیل دیرینگی صنعت در این کشور پابرجا مانده است

در حالی که رایزنی‌های هسته‌ای کشورمان با ۶ کشور غربی در جریان است، یک روزنامه انگلیسی، زمان کنونی را در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی جهت ورود به بازار ایران عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۴۱۱۳۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ، با احتمال حصول توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین) سرمایه‌گذاران خارجی مشتاق ورود به بازار ایران هستند.

روزنامه انگلیسی تلگراف در یادداشتی ضمن اشاره به بستر مناسب سرمایه‌گذاری در ایران نوشت: تجار بین‌المللی از ماه‌ها قبل منتظر حصول توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی از ایران هستند تا به بازار ایران ورود کنند. 

در این یادداشت نویسنده یادآور شده که ذخایر نفت و گاز ایران باهم، این کشور را به بزرگترین دارنده نفت و گاز در جهان تبدیل کرده است.

در ادامه به دیگر فرصت‌های اقتصادی در ایران شامل بازار اقتصادی پابرجا، پایه صنعتی که به خوبی توسعه یافته و هم‌چنین جمعیت عظیمی که خواستار خدماتی چون خدمات ارتباطی و بانکی است، به عنوان بسترهای خوب برای سرمایه گذاری در ایران اشاره شده است.

این یادداشت هم‌چنین به تحریم‌ها به عنوان مانعی برای ورود بسیاری شرکتهای خارجی به ایران اشاره شده اما تصریح کرده است با وجود تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، اقتصاد ایران به دلیل قدمت صنعت این کشور و سطح بالای تحصیلات و جمعیت بیش از 80 میلیونی، خودش را سرپا نگه داشته است.

این یادداشت افزوده است، با نزدیک شدن به حصول توافق احتمالی در روز دوشنبه (امروز) فرصت‌ها به روی تجارت بین‌المللی گشوده خواهند شد. با اینکه مذاکره کنندگان هنوز به توافق نرسیده‌اند، تجار به سوی ایران روانه شدند.

مذاکرات هسته‌ای ایران در سطح وزرا و معاونان بیش از سه هفته است که در شهر وین پایتخت اتریش در جریان است و با تمدیدهای متعدد، امروز 22 تیر به عنوان ضرب‌الاجل توافق وین اعلام شده است که بارها پیش از این تمدید شده بود تا طرفین به توافقی برای نوشتن برجام -برنامه جامع اقدام مشترک- دست یابند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار