معاون تبلیغ حوزه علمیه استان یزد تشریح کرد:

آثار اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی حجاب/ استفاده ابزاری از زنان در برخی فروشگاه ها!

در برخی فروشگاه ها مشاهده می شود که با الگو گیری از غرب، برای فروش و جذب مشتری بیشتر از فروشندگان زن بی حجاب استفاده می شود، این کار در واقع از بین بردن شخصیت والای زنان و استفاده ابزاری از آنان است.
کد خبر: ۸۵۴۱۲۳۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام سید محمد محسن حسینی پور در گفتگو با خبرنگار حوزه علمیه استان، در خصوص فواید حجاب و عفاف، اظهار داشت: فرد مومن باید دستوراتی که از سوی پروردگارش ابلاغ شده را بدون چون و چرا پذیرفته و عمل کند، چون ما می دانیم که دستورات الهی به نفع ما است و خداوند متعال جز خیر و خوبی برای ما بندگان نمی خواهد، اما عده ای می گویند اگر ما بعضاً فواید یک دستوری را بدانیم، آن عمل را بهتر انجام می دهیم که در پاسخ باید گفت عفاف و حجاب یک فواید عقلی دارد که چه مرد و چه زن در صورت رعایت آن از حداقل نعمت آن که امنیت از چشم و نگاه انسان های هرزه است، در امان خواهند ماند.
 

*آثار خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی حجاب

وی در خصوص فواید حجاب و عفاف به سه مقوله بعد خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی حجاب اشاره کرد و گفت: در بحث  خانوادگی مقوله حجاب باید گفت اگر در یک خانواده زنی به جای آرایش کردن و نمایش این خودآرایی در خیابان، تنها برای همسرش خودآرایی کند، مسلماً مورد توجه همسر خود قرار می گیرد، اما متاسفانه چون برخی تنها هنگام خروج از منزل اقدام به آرایش می کنند به مرور زمان از چشم همسر خود می افتند و در نتیجه پایه های خانواده سست می شود.

*بی حجابی بنیان خانواده را متزلزل می کند

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه بی حجابی موجب تزلزل بنیان خانواده می شود، تصریح کرد: زن و شوهر می بایست به هم اعتماد داشته باشند، اما به هر دلیلی از جمله عدم رعایت حجاب و عفاف یا ارتباط زن با مردی غیر از همسر خود و یا برعکس این اعتماد از بین رفته و این کانون خانواده در وهله اول متزلزل خواهد شد.

*آثار اجتماعی

حجت الاسلام حسینی پوردر خصوص آثاری که رعایت حجاب و عفاف بر روی اجتماع خواهد داشت، عنوان کرد: جامعه ای سالم تر است که زنان خود را در معرض دید سوء استفاده کنندگان قرار ندهند.

 *استفاده ابزاری از زنان در فروشگاه ها!

وی با بیان اینکه جامعه ای سالم است که روابط بین افراد در آن جامعه سالم باشد، افزود: بعضاً در برخی از فروشگاه ها مشاهده می شود با الگو گیری از غرب، برای فروش و جذب مشتری بیشتر از فروشندگان زن بی حجاب و کم حجاب استفاده می شود، این کار در واقع از بین بردن شخصیت والای زنان و استفاده ابزاری از آنان است.

*آثار اقتصادی حجاب

والاترین کار برای زنان پرورش تربیت فرزند صالح و خوب شوهرداری کردن است/ استفاده از زنان در مشاغل با حقوق کمتر یعنی بیکاری مردان

معاون تبلیغ و آموش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد در خصوص فوایدی که رعایت حجاب و عفاف بر روی اقتصاد خواهد داشت، اضافه کرد: عده ای معتقدند زن برای نشستن در خانه خلق شده، در حالیکه درست است که بهترین و والاترین کار برای زنان، تربیت فرزند صالح و همسرداری است، اما در برخی از عرصه های اجتماعی نیاز به حضور زنان است، زیرا اسلام محدودیتی در این زمینه ندارد و در عرصه هایی که نیاز به حضور زنان مثل پزشکی، مامایی، معلمی و.. است این حضور هم به نفع جامعه است هم می تواند کمکی در راستای اقتصاد خانواده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در همین زمینه، استفاده ابزاری از زنان در برخی از مراکز به عنوان یک کارگر ساده برای دادن حقوق و مزایای کمتر و جذب مشتری بیشتر، به یک معضل تبدیل شده و به جای اینکه مردی در برخی از پست ها مشغول به کار شوند این وظیفه به عهده زن گذاشته شده است و برخی از مردانی که می توانند این کار را انجام دهند، بیکارند که این کار سیستم طبیعی خانواده و جامعه را به هم زده است.

وی در بخش دیگر صحبت های خود عنوان کرد: مقام معظم رهبری شنبه شب در دیدار با دانشجویان به "لااکراه فی الدین" اشاره کردند، بنابراین اگر بخواهیم در مسائل دینی با زور و تحمیل اقدام کنیم نتیجه نمی دهد، زیرا در مسائل دینی باید با تشویق و کارهایی نو مثل تئاتر و.. اقدام نماییم.

*حجاب با تهدید و زور محکوم به شکست است/ فواید حجاب ومضررات بی حیایی تببین شود فرد خود چادری و با حیا می شود
 

معاون تبلیغ و آموش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: حجاب با تهدید و زور محکوم به شکست است، اما اگر فرد با  فلسفه و فواید حجاب آشنا و از سوی دیگر مضرات بی حجابی و بی حیایی برایش تبیین شود، خود به خود چادری و با حیا می شود.

وی ادامه داد: مسلماً اگر مسائل دینی آن گونه که دین اسلام به آن پرداخته، برای مردم بازگو شود مسائل و ضعف های فرهنگی که امروز گریانگیر جامعه شده، بهبود خواهد یافت.

*حجاب ظاهری و باطنی/ اولین جایی که می بایست به مقوله حجاب و عفاف توجه جدی شود
 

حجت الاسلام حسینی پور افزود: در پاسخ افرادی که در مسائل حجاب و امور دینی می گویند "دلت پاک باشد"، باید گفت مسلماً ظاهر در امر حجاب به همان اندازه که باطن فرد باید درست باشد، مهم است و هر کدام از این دو مقوله که نباشد به گونه ای نقص محسوب می شود و در واقع این تفاوت بین ظاهر و باطن فرد نوعی دوریی و نفاق است.

 وی با بیان اینكه در سال ۸۴ قانون راهكارهای اجرایی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با بیش از ۳۰۰ بند و تعیین تكلیف برای ۲۴ دستگاه اجرایی و نهاد فرهنگی به تصویب رسید، گفت: در مجموع باید گفت که ادارات و نهادهای فرهنگی در زمینه پیاده سازی قانون حجاب و عفاف موفق عمل نکرده اند و با توجه به اینکه این ادارات در واقع منتصب به نظام هستند اولین جایی که می بایست به مقوله حجاب و عفاف توجه جدی شود همین مکان هاست و متاسفانه در برخی از همین ادارات نیز بحث استفاده ابزاری از زنان وجود دارد و این در شأن نظام اسلامی نیست.

* بحث حیا حل شود، مسئله حجاب هم حل خواهد شد

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان یزد، مقوله عفاف را فراتر از حجاب دانست و اضافه کرد: گاهی دیده می شود برخی حجاب دارند، اما عفاف و حیایی در صحبت کردن، راه رفتن و در مجوع رفتار خود ندارند.

حجت الاسلام حسینی پور با بیان این که اگر بحث حیا حل شود مسئله حجاب هم خود به خود حل خواهد شد گفت عفاف مربوط به مرد هم می شود و برخی از رفتارهای نه در خور شأن یک مرد است و نه یک زن.

ارسال نظرات