برنامه بنیاد سعدی برای حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسکو
معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی از برگزاری دوره دانش‌‌افزایی ۱۰ روزه ویژه ایران‌شناسان و اساتید زبان فارسی روس همزمان با حضور ایران به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب مسکو ۲۰۱۵ در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۱۲۸۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج محمدرضا دربندی معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی با اشاره به حضور این بنیاد در غرفه ایران به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب مسکو گفت:‌ موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی وزارت ارشاد که مسئولیت حضور ایران در این نمایشگاه را بر عهده دارد،‌ از ما دعوت کرده تا نماینده‌ای از بنیاد سعدی برای حضور در جلسات هماهنگی معرفی کنیم. قرار است نماینده ما در جلسات هماهنگی برای حضور شرکت کرده و با آگاهی از جزئیات و نحوه حضور ایران بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای حضور در مسکو داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که علاوه بر حضور در نمایشگاه مسکو،‌ در حیطه وشایف بنیاد چه برنامه‌های دیگری در روسیه خواهید داشت‌، گفت:‌ یک دوره دانش‌افزایی در شهر مسکو تدارک دیده‌ایم و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا دو استاد از ایران اعزام شوند،‌ یک استاد نیز پیش از این  در مسکو داشته‌ایم که جمعا‌ً با سه استاد یک دوره دانش‌افزایی ده روزه را برگزار خواهیم کرد.

دربندی با اشاره به زمان این دوره گفت:‌ این دوره به احتمال بسیار همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در مسکو و حضور ایران به عنوان میهمان ویژه خواهد بود‌، در این دوره استادان ایران شناسی و زبان و ادبیات فارسی حضور خواهند داشت و در قالب یک برنامه آموزشی فشرده جدیدترین دستاوردهای حوزه زبان را به آن‌ها آموزش خواهیم داد.

ارسال نظرات