امیری نژاد، دبیر هیئت سه گانه نیروهای مسلح در گفتگو با بسیج:
دبیر هیئت سه گانه نیروهای مسلح گفت: تیم سه گانه نیروهای مسلح به دنبال قرار گرفتن بین ده تیم اول المپیک سیزم است.
کد خبر: ۸۵۴۱۳۱۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، تیم ملی سه گانه نیروهای مسلح یکی از تیم های شرکت کننده در المپیک سیزم است، رشته ورزشی که ترکیبی از 1500متر شنا، 40 کیلومتر دوچرخه سواری و 10 کیلومتر دو و میدانی است و این سه مرحله بدون استراحت توسط ورزشکار پشت سر هم انجام می شود. همین مسئله سختی این رشته ورزشی را به خوبی نشان می دهد. در ایران نیز با توجه به قوای جسمانی بالایی که این رشته می خواهد، تیم های نظامی حرف اول را در لیگ کشور می زنند.

بابک امیری نژاد دبیر هیئت سه گانه نیروهای مسلح در گفتگو با خبرگزاری بسیج درباره آخرین وضعیت تیم اعزامی به مسابقات المپیک سیزم گفت: ابتدای امسال مسابقات انتخابی سه گانه در بین نیروهای مسلح برگزار شد و پس از آن نفرات منتخب که از برترین های سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع بودند 28 اردیبهشت اولین مرحله اردویشان را در خرم آباد برگزار کردند.

امیری نژاد افزود: پس از پایان این اولین اردو و یک استراحت کوتاه، مرحله دوم اردو خردادماه در تهران برگزار شد. البته در بین اردوی دوم و سوم، 4 نفر از ملی پوشان نیروهای مسلح به همراه تیم امید به مسابقات سه گانه قهرمانی آسیا در رده امیدها اعزام شدند که توانستند که برای اولین بار در تاریخ ورزش سه گانه کشور به مقام سوم آسیا برسند.

وی با بیان اینکه سومین مرحله اردو از اوایل تیر در بروجرد آغاز شد، اظهار داشت، پس از پایان این اردو، تیم از اول مرداد در اصفهان چهارمین مرحله اردو را پشت سر خواهد گذاشت.پس از این اردو با توجه به اینکه مسابقات لیگ سه گانه قهرمانی کشور با حضور تیم های نظامی مردادماه در خرم آباد برگزار می شود، این رقابت ها حکم انتخابی نهایی را برای انتخاب نفرات نهایی تیم ملی سه گانه نیروهای مسلح برای اعزام به بازی های المپیک سیزم خواهد داشت.

دبیر هیئت سه گانه نیروهای مسلح با اشاره به اینکه تیم سه گانه ایران برای اولین بار در المپیک سیزم شرکت می کند، تصریح کرد: یک تیم در رده زیر 30 سال و یک تیم در رده بالای 40 سال، تیم های شرکت کننده کشورمان در المپیک سیزم خواهند بود.

امیری نژاد خاطر نشان کرد: البته تیم سه گانه سابقه شرکت در مسابقات جهانی نظامیان جهان را دارد. ما در سال 2005 در سوئد برای اولین بار در این مسابقات شرکت کردیم و سوم شدیم. در سال 2012 هم که آخرین دوره حضور ایران در جهانی سه گانه نظامیان جهان بود توانستیم در بین 18 کشور به مقام هفتم برسیم.

وی با اشاره به رشد ورزش سه گانه در سال های اخیر اظهار داشت: از سال 90 را که هیئت را تحویل گرفتیم با با حمایت های دکتر حبیبیان شاهد رشد و توسعه رشته ورزشی سه گانه بوده ایم و به طوری که الان 4 تیم اول لیگ کشور، تیم های نظامی هستند.

وی درباره هدف تیم سه گانه در مسابقات المپیک سیزم تاکید کرد: امتیازهایی که ورزشکاران سه گانه در المیپک سیزم به دست می آورند، برای بالا بردن رنکینگ ورزشکار و کسب سهمیه ورودی المیپک ریو از اهمیت زیادی برخورد است و به همین خاطر این مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار می شود.هر چند در رده بندی انفرادی با توجه به سطح بالای مسابقات، شانس زیادی نداریم اما تلاشمان بر این است که در رده بندی تیمی در بین ده تیم اول المپیک سیزم قرار بگیریم.

امیری نژاد افزود: با توجه به اینکه ورزش سه گانه یک ورزش رکوردی است، در حال حاضر با تمریناتی که انجام می دهیم به دنبال این هستیم که رکورد بچه ها پائین بیاید. به همین خاطر در نظر داریم در صورت حمایت فدراسیون، تیم سه گانه قبل از اعزام به المپیک سیزم، در شهریورماه در مسابقات کاپ رومانی شرکت کند تا این رقابت ها مسابقه تدارکاتی خوبی برای تیم باشد.

دبیر هیئت سه گانه نیروهای مسلح در پایان با بیان اینکه ورزش سه گانه یک ورزش نوپا در ایران است، گفت: سه گانه با توجه به اینکه قدمتی تنها ده ساله دارد، حمایت ویژه مسئولان وزارت ورزش را می خواهد. ورزشکارانی که در این رشته فعال هستند با توجه به سختی زیادی که این ورزش دارد و ترکیبی از سه ورزش است، از توانمندترین ورزشکاران کشور هستند، بچه هایی که بی ادعا هستند و امیدواریم متولیان ورزش بیشتر از قبل به رشته سه گانه توجه داشته باشند.

ارسال نظرات