صرفه جویی 91 میلیارد ریالی پالایشگاه بندرعباس با کاهش ضایعات

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت:این شرکت با کاهش 29درصدی ضایعات در سال 93 ،موفق شد 91میلیارد ریال صرفه جویی کند.
کد خبر: ۸۵۴۱۳۳۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، هاشم نامور دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ضایعات مواد نفتی از 127 هزار و 831 تن در سال 92 به 90 هزار و 811 تن در سال 93 کاهش یافت که موجب افزایش بهره وری در تولید فرآورده های نفتی پالایشگاه شده است.

وی ادامه داد: میزان سوخت مصرفی پالایشگاه بندرعباس نیز از 720 هزار و 986 تن در سال 92 به 718 هزار و 187 تن در سال 93 کاهش یافت که از نظر کاهش میزان آلاینده ها و حفظ محیط زیست ارزشمند است.

نامور خاطر نشان کرد: پایش مستمر شرایط کارکرد واحدهای عملیاتی، اجرای هدفمند برنامه های تعمیر روزمره و پیشگیرانه، استفاده بهینه از حامل های انرژی و مدیریت تولید و مصرف برق و بخار، از جمله مهمترین دلایل کاهش ضایعات و افزایش راندمان تولید فرآورده های نفتی در پالایشگاه بندرعباس به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس تصریح کرد: کاربرد بهینه امکانات وتجهیزات موجود با هدف افزایش بهره وری در فرآیند پالایش نفت خام و میعانات گازی همراه با توجه ویژه به موضوع کاهش آلاینده های زیست محیطی، از اولویت های مهم برنامه عملیاتی امسال در شرکت پالایش نفت بندرعباس است.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت اولیه پالایش 232 هزار بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی در سال1376 به بهره برداری رسید و با اجرای طرح افزایش ظرفیت در سال 1387، تولید خود را به 320 هزار بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی افزایش داد.

همچنین این شرکت با اجرای پروژه مبتکرانه افزایش ظرفیت پالایش نفت خام سبک و میعانات گازی در واحدهای تقطیر و کاهش گرانروی در سال1391، موفق شد ظرفیت پالایشی خود را تا 350 هزار بشکه در روز افزایش دهد و هم اکنون 18 درصد فرآورده های نفتی کشور را تامین می کند.

ارسال نظرات