طرح هادی در ۶۰ روستای مشگین‌شهر اجرا می‌شود‌

مدیر بنیاد مسکن شهرستان مشگین‌شهر گفت: نقشه طرح هادی ۶۰ روستا آماده شده که ۴۹ مورد از این نقشه‌ها به تصویب رسیده است.
کد خبر: ۸۵۴۱۳۳۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مهدی رضایی، در جلسه شورای اداری شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: طرح هادی در روستاهای مشگین‌شهر در قالب مقاوم‌سازی، بازسازی، احداث مسکن مهر و اعطای مسکن به متقاضیان، احداث معابر، جمع آوری آب‌های سطحی، چیدمان و نوسازی خانه‌های روستایی و ایجاد چهره همگون در فضای روستایی شکل گرفته است.

وی افزود: بنیاد مسکن مشگین‌شهر متولی تهیه نقشه طرح هادی و اجرایی کردن آن در سطح روستاها است که در این راستا نقشه طرح هادی 174 روستای بالای 20 خانوار تهیه شده که از این تعداد نقشه 60 روستا آماده و 49 مورد از این تعداد به تصویب رسیده که برای اجرای همگون‌سازی چهره روستا براساس تعداد جمعیت و قابلیت انعطاف‌پذیری فیزیکی روستا عملیاتی می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان مشگین‌شهر عملیات طرح هادی روستاها را در محورهای بهسازی، تعریض جاده، ایمن‌سازی عایق کانال‌ها، آسفالت کشی، احداث پل و دیوار حائل برشمرد که در اثر سیل و تندباد دچار تخریب فیزیکی می‌شوند و نیز احداث فضاهای ویژه در سطح روستاها را از جمله عملیت طرح هادی عنوان کرد.

رضایی در بحث مسکن روستایی نیز بیان کرد: 80 درصد مسکن روستاییان مشگین‌شهر برابر آمارهای کشوری غیر مقاوم بوده و در اثر حوادث طبیعی نظیر سیل، زلزله و طوفان دچار تخریب می‌شد که در این راستا اعتباری 46 میلیارد تومانی با همکاری بانک‌های عامل تخصیص یافته و برای مقاوم سازی بیش از 14 هزار مسکن روستایی به کار گرفته شده و تاکنون در 5 هزار و 800 مسکن اجرایی شده که چندین برابر اعتبارات شهرستانی است.

وی گفت: در بحث مسکن صدور سند مالکیت به 19 هزار مسکن که 13 هزار و 794 مورد مسکن روستایی بوده، با همکاری اداره ثبت اسناد مشگین‌شهر انجام شده و در قالب مسکن مهر روستایی نیز 198 مسکن به مبلغ 20 میلیون تومان در سطح روستا اجرایی شد که عملیات ساخت 192 روستا به اتمام رسیده است.

ارسال نظرات