سومین جلسه تربیتی با موضوع تربیت اسلامی با سخنرانی حجه الاسلام حیدری در حوزه کوثر ولایت نیر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۱۳۵۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت: سومین جلسه تربیتی با موضوع تربیت اسلامی با سخنرانی حجه الاسلام حیدری در حوزه کوثر ولایت نیر برگزار شد.

در این جلسه تعدادی از خواهران بسیجی حضور داشتند که حجه الاسلام حیدری از ابعاد مختلف تربیتی صحبت کرد. وی گفت: یکی از اصلی ترین نیاز کودک محبت بی قید و شرط است. سن محبت کودکان یک سال تا هفت سال است که اگر کودک در این سن اشباع شود دنبال محبت و عاطفه در خیابان نمی رود و تعادل روح کودک وابسته به این محبت است چون به زندگی امیدوار می شود.

ایشان افزود: سلامت جسم و اعصاب کودکان نیز از محبت والدین آنها نشأت می گیرد به نحوی که کودک اگر محبت دیده باشد خوش قلب و خیرخواه پرورش می یابد، از طرفی از انحرافات اخلاقی مصون می ماند.

حجه الاسلام حیدری اظهار داشت: بد اخلاقی ها، لجبازی ها، نشات گرفته از کمبود محبت است و اگر پسری به سمت مواد مخدر کشیده می شود یا اگر دختری به سمت جنس مخالف کشیده می شود به خاطر کمبود محبت در خانواده است.

در ادامه این کارشناس مذهبی تصریح کرد: البته این محبت کردن نباید به صورت افراطی باشد به این معنی که اگر رفتار اشتباهی از کودک خود دیدیم باز به او محبت کنیم؛ چون این رفتار تأثیر مخربی در تربیت فرزندمان دارد به این دلیل که او یک فرد از خود راضی، زورگو، سلطه جو و پرتوقع پرورش می یابد. پس لازم است اگر اشتباهی از کودکمان دیدیم او را تنبیه کنیم البته نه به صورت فیزیکی باشد؛ بلکه باید به صورت قهر کوتاه مدت او را تنبیه کنیم.

ایشان اضافه کرد: محبت به صورت چشمی، ابزاری و کلامی است و هر کدام تاثیر متفاوتی در تربیت کودک دارند.

علاوه بر این افزود: یکی دیگر از موارد مهم در تربیت کودکان تکریم شخصیت کودک است که شامل: انتخاب نام نیکو، درست صدا زدن کودک،گفتن خصوصیات خوب کودک در جمع و بیان خصوصیات بد و اشتباهات کودک به صورت خصوصی، حق انتخاب به کودک و... می باشد.

در پایان این مراسم نیز به سوالات خواهران جواب داده شد.

ارسال نظرات