نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی خط تولید قطعات یدکی خودرو توسط دانشگاه آزاد اسلامی خلخال خبرداد.
کد خبر: ۸۵۴۱۳۵۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، جلیل جعفری بنه، در آیین معارفه رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خلخال افزود: خط تولید قطعات یدکی ایران خودرو و سایپا با مشارکت این شرکت ها و بنیاد برکت به زودی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی خلخال راه اندازی می شود .

وی گفت: این خط تولید با سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی و با مشارکت 45 درصدی بنیاد برکت راه اندازی شده و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال تعدادی از بیکاران در این واحد صنعتی و توسعه اقتصادی شهرستان فراهم می شود.

به گزارش ایرنا ، علی نظری فرماندار خلخال نیز در این آیین از دانشگاه به عنوان مرکز علمی برای توسعه اقتصادی منطقه یاد کرد و گفت:

دانشگاه های هر منطقه یکی از تاثیرگذارترین مراکز علمی در مسائل اجتماعی و اقتصادی مناطق بوده و در صورت تبدیل علم به ثروت از طریق استفاده درست از مراکز علمی می توان بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی شهرستان را از پیش روی برداشت.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خلخال از لحاظ کمیت و کیفیت رشته های تحصیلی ، فضای دانشگاهی و سطح علمی بزرگ ترین دانشگاه آزاد پس از مرکز استان بوده و دو هزار و 700 دانشجو در 80 رشته تحصیلی و در همه مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکترا در این دانشگاه تحصیل می کنند.

او با بیان این که از آغاز فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی خلخال تاکنون بیش از 12 هزار نفر در رشته های مختلف تحصیلی از این مرکز علمی شهرستان فارغ التحصیل شده اند اظهار کرد: 12 رشته تکمیلات تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی خلخال دایر است و با احتساب رشته های تحصیلی مصوب جدید در مهرماه امسال این رشته ها به 20 رشته افزایش خواهد یافت.

در این مراسم با تقدیر از تلاش 30 ماهه حسین علی پور رییس دانشگاه آزاد اسلامی خلخال ، حجت الله درخشان به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

ارسال نظرات