به مدت 4 روز

اجلاس مبارزه با فقر و تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در اتیوپی برگزار می‌شود

سران کشورهای جهان در حال سفر به پایتخت اتیوپی هستند تا در اجلاس مبارزه با فقر و همچنین تغییرات آب و هوایی شرکت کنند.
کد خبر: ۸۵۴۱۳۶۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از فرانس24، طی روز جاری نشست بسیار مهم سازمان ملل در مورد مبارزه با فقر جهانی و همچنین تغییرات آب و هوایی در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی آغاز به کار خواهد کرد.

سران و نمایندگان کشورهای مختلف جهانی در این نشست 4 روزه در مورد نحوه پر کردن فاصله سرمایه گذاری و عوامل مؤثر بر توسعه در کشورهای در حال توسعه را بررسی خواهند کرد که بر اساس گزارش بخش تجارت و توسعه سازمان ملل سالانه 2500 میلیارد دلار برآورد شده است.

این اقدام می تواند به سازمان ملل در راستای رسیدن به اهداف خود در سال های 2015- 2030 در زمینه توسعه پایدار در کشورهای جهان کمک کند.

سازمان ملل در این راستا 17 چشم انداز را اجرایی خواهد کرد که شامل پایان دادن به فقر در جهان تا ایجاد دسترسی پایدار به انرژی خواهند بود.

این سومین نمونه از این نوع اجلاس است که توسط سازمان ملل در جهان برگزار می شود، پیشتر نمونه های مشابهی از این اجلاس در سال 2002در  شهر مونتری مکزیک و در سال 2008 در دوحه قطر برگزار شده است.

یکی دیگر از اهداف این اجلاس بررسی راهکار های کاهش تولید گازهای گلخانه ای در جهان و جلوگیری از بروز تغییرات بیشتر آب و هوایی خواهد بود.

برگزاری این اجلاس در آفریقا اهمیت موضوع فقر جهانی را بیش از پیش جلوه می دهد چرا که در حال حاضر 33 کشور از 49 کشور با کمترین میزان توسعه در جهان، در آفریقا هستند.

ارسال نظرات