خبرهای داغ:
درحال برگزاری:

مراسم بزرگداشت شهیدان بمانی و میری ورکی

مراسم بزرگداشت شهیدان محمدعلی بمانی و میری ورکی در حسینیه سپاه قزوین در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۵۴۱۴۲۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، مجلس بزرگداشت شهیدان محمدعلی بمانی و سید جلیل میری در سالن شهید مطهری سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در حال برگزاری می‌باشد.

مراسم بزرگداشت این شهیدان با حضور سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) وحجت الاسلام معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه،مسئولان استانی، خانواده معظم و معزز شهدا و جامعه ایثارگران برگزار می‌شود.

شهید محمد علی‌بمانی، سوم شهریور ۱۳۲۹در شهر قزوین به دنیا آمد و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، کارگر کارخانه بود، ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد.

این شهید هشت سال دفاع مقدس از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، هفتم اسفند ۱۳۶۲در جزیره مجنون عراق، عملیات خیبر به شهادت رسید، اثری از پیکرش به دست نیامد که بعد از گذشت ۳۲ سال، در بین یکصد و ۷۵ شهید غواص تازه تفحص شده، شناسایی شد.

 همچنین شهید سید جلیل میری ورکی در نهم فروردین سال 1338 در روستای ورک الموت قزوین به دنیا آمد و در سال 65 پس از احساس نیاز به نیرو در جبهه ها، به مناطق جنگی حق علیه باطل اعزام شد.

شهید میری ورکی در چهارم دی ماه سال 65 در عملیات کربلای 4 در جزیره ام الرصاص به شهادت رسید و اثری از پیکرش پیدا نشد، که بعد از 29 سال در بین 175 شهید غواص تازه تفحص شده، شناسایی شد و به آغوش خانواده اش بازگشت.

این شهید بزرگوار در زمان شهادت متاهل و صاحب یک دختر و یک پسر بود.

 

1003/ت20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها