کشمکش دو وزارتخانه بر سر کمک ۲۵۰ میلیاردی به مسکن مهر؛ اصرار وزارت راه و انکار وزارت نیرو

در حالی که مسئولان رده بالای وزارت راه و شهرسازی همچنان بر کمک این وزارتخانه به وزارت نیرو تاکید دارند و اعلام می کنند ۲۵۰ میلیارد تومان از محل یارانه‌های مسکن مهر بابت تامین خدمات زیربنایی به این وزارتخانه کمک شده است، مقامات مسئول وزارت نیرو آن را انکار می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۴۱۴۵۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ، سال گذشته و بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور کارگروهی تشکیل و در آن کارگروه معین شد مبلغ پنج هزار و 600 میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر اختصاص یابد که همین مصوبه باعث شد بارقه امید در دل متقاضیان مسکن مهر زنده شود اما با گذشت زمان نه تنها از این مصوبه خبری نشد بلکه انداختن توپ در زمین یکدیگر از سوی دو وزارتخانه درگیر در تامین خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر باعث شد که هیچ پیشرفتی در تکمیل واحدهای مسکن مهر حاصل نشود.

تا جایی که سرتیپ زاده جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: براساس مصوبه هیات وزیران به تاریخ 4 اسفند 93 مقرر شده بود که 500 میلیارد تومان از محل مواد 10 و 12 به تامین آب و برق مسکن مهر کمک شود که هنوز عملیاتی نشده و طبیعی است که تأمین خدمات زیربنایی در مسکن مهر با مشکل مواجه شود.

اما نکته جالب این روزها اصرار و انکار وزارت راه و وزارت نیرو این است که مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی می گوید: از زمان شروع پروژه مسکن مهر تاکنون 250 میلیارد تومان از محل یارانه‌های مسکن مهر بابت تامین خدمات زیربنایی کمک شده و وزارت نیرو این موضوع را تایید کرده است.

مهرآبادی با اشاره به اینکه مقرر شده مبلغ پنج هزار و 600 میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر اختصاص یابد، می گوید:بر اساس اعلام نماینده وزارت نیرو مبلغ 817 میلیارد تومان از محل بودجه عمومی و استانی همچنین 222 میلیارد تومان هم از محل یارانه‌های مسکن مهر تا خرداد ماه 93 برای تامین خدمات زیربنایی کمک شده بود.

به گفته وی این گزارش در تاریخ 18 تیرماه 93 در قالب گزارشی به معاون اول رئیس جمهور ارائه و مقرر شد مبلغی حدود دو هزار میلیارد تومان به شرط بهبود وضعیت مالی دولت تا پایان سال 93 پرداخت شود.

مهرآبادی در ادامه با اشاره به هزینه‌ای که وزارت نیرو برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر انجام داده بود، گفت: هزینه‌ای که تا آن تاریخ وزارت نیرو برای تامین خدمات زیربنایی انجام داد 1700 میلیارد تومان بود و اعلام کردند که حدود 650 میلیارد تومان برای رسیدن به عدد مذکور قرض کردند، چون حدود هزار و 39 میلیارد تومان دریافتی داشتند و 1700 میلیارد تومان هم هزینه کرده بودند که اگر این دو عدد را از هم کم کنیم مبلغ به دست آمده رقمی است که از منابع داخلی آن وزارتخانه بابت تامین خدمات مصرف شده بود.

مهرآبادی با بیان اینکه ما همواره در کنار وزارت نیرو هستیم و حل مشکل خدمات زیربنایی را به طور مشترک به پیش می‌بریم در خصوص تکذیب اختصاص کمک 250 میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی بابت تامین خدمات زیربنایی تاکید کرد: این مبلغ از محل یارانه‌های مسکن مهر کمک شده که وزارت نیرو دریافت این رقم را تایید کرده و امضای نماینده آن وزارتخانه در گزارش مشترک هم درج شده است.

این در حالی است که سرتیپ زاده جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر این موضوع را رد کرده و تاکید دارد به هیچ وجه اینطور نیست، هیچ رقمی به وزارت نیرو پرداخت نشده است. سرتیپ زاده در این باره گفت: شاید این خبر در تصمیماتی که خودشان گرفته‌اند و قرار و وعده وعیدی که گذاشته‌اند، اعلام شده و فقط جنبه رسانه‌ای پیدا کرده است.

وی افزود: سوال ما این است که وقتی اعلام می‌شود وزارت راه و شهرسازی 250 میلیارد تومان به وزارت نیرو کمک کرده، وزارت راه و شهرسازی از محل کدام بودجه و اعتبار این کار را باید انجام دهد؟

سرتیپ زاده خاطرنشان کرد: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم هنوز وزارت راه و شهرسازی نتوانسته اعتباری دریافت کند که بخواهد کمک کند و آنها هم گرفتاری‌های وزارت نیرو را دارند.

وی افزود: به هر حال قرار بر این بود که اگر امکان داشته باشد از محل فروش اراضی بتوانند کمک کنند که تا امروز هنوز چیزی محقق نشده است.

به هر حال امید است کمک یا عدم کمک به تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر مورد تکذیب از سوی دو وزارتخانه جدی گرفته نشود و هر دو وزارتخانه به تکمیل واحدهای مسکن مهر توجه کنند تا هر چه سریعتر واحدهای مسکن مهر تکمیل و پرونده آن بسته شود.

ارسال نظرات