شهردار تهران با بیان این که در شهر تهران ۳۷۵ محله داریم که هیچکدام از آنها شبیه یکدیگر نیستند، گفت: برای بازسازی و نوسازی بافت های آسیب پذیر باید علاوه بر سیاست های درست اقتصادی از قوانین بی ربط مقررات زدایی شود.
کد خبر: ۸۵۴۱۵۳۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ، محمدباقر قالیباف در نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری، اظهار کرد: نظرات درباره بافت های آسیب پذیر با دو دهه قبل متفاوت است و با دقت بیشتری به این مقوله توجه می شود. با توجه به تجربه بنده در شهرداری تهران و تجربه در حوزه های انتظامی معتقدم که کار در بافت های آسیب پذیر با مسائل اجتماعی آمیخته است.

 وی با تاکید بر این که باید رویکردها در این بخش نرمتر باشد، تصریح کرد: قبل از آن که به این مقوله از بعد مسائل اقتصادی، فنی و حقوقی نگاه کنیم باید مسئله را کاملا اجتماعی دید. با این رویکرد باید وارد محیط های آسیب پذیر شویم که دراین مبحث معتقدم باید کارها را با بستر اقتصادی کنترل کنیم.

وی با بیان این که دو موضوع مهم بستر ساز کمتر در سند ملی بازآفرینی شهری مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: بحث مهاجرت و تقسیمات کشوری از تاثیرگذارترین مواردی هستند که پدیده های اجتماعی را تقویت می کنند.

وی ادامه داد: رویکرد انضباط اجتماعی اساس کار در بافت های فرسوده است، گفت: نگاه صرفا امنیتی را جامع پس می زند و در بافت های فرسوده  با موضوعات اجتماعی روبرو هستیم.

شهردار تهران با تاکید بر این که هر چه پدیده اجتماعی کلان تر باشد قدرت تصمیم گیری و اجرا را از بین می برد، یادآور شد: با توجه به تجربه 10 ساله در شهرداری تهران می گویم که کار در بافت های آسیب پذیر باید خانه به خانه و پلاک به پلاک باشد.

قالیباف با بیان این که در شهر تهران 375 محله داریم که هیچکدام از آنها شبیه یکدیگر نیستند، افزود: دفاتر تسهیل گری در شهر تهران پنجه های تدبیر شهرداری هستند.

وی در ادامه با بیان این که در بافت های فرسوده نیازمند مشارکت معنی دار  بخش خصوصی هستیم، بیان کرد: هر جا اسمی از دولت، نهادهای عمومی و نهادهای عمومی غیردولتی مانند شهردای است و در این جاها مستقیم وارد شویم شکست می خوریم.

وی با تاکید بر این که باید با رویکردهای محلی و تسهیل گری بافت های فرسوده نوسازی و بهسازی شود، اظهار کرد: از دو طریق سیاست های درست اقتصادی برای فرصت سازی و مقررات زدایی از قوانین بی ربط باید بافت های آسیب پذیر شهری را نوسازی و بازسازی کرد.

وی با بیان این که مسکن مهر خدمات خوبی را ارائه کرد در عین حال گفت: این طرح به بافت های آسیب پذیر اضافه کرد و مهم ترین راه پیشگیری این است که تصمیم غلط نگیریم.

ارسال نظرات