یک کارشناس تغذیه گفت: معمولاً افزایش وزن در طول ماه رمضان به این دلیل است که فرد در وعده افطاری به اندازه کل یک روز انرژی دریافت می‌کند.
کد خبر: ۸۵۴۱۵۹۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید احمدی٬ با اشاره به این‌که اکثر افراد در ماه رمضان اضافه وزن پیدا می‌کنند که علت اصلی آن مصرف غذاهای شیرین و حجیم است، گفت: نوع عادات غذایی و نوع غذا خوردن در طول ماه رمضان نقش مهمی بر چاقی یا لاغری دارد که معمولا افزایش وزن در طول ماه رمضان به این دلیل است که فرد در وعده افطاری به اندازه کل یک روز انرژی دریافت می‌کند.

وی درباره شیوه آغاز مصرف مواد غذایی پس از پایان ماه رمضان گفت: در ماه رمضان فقط وعده‌های غذایی از یکدیگر فاصله دارند؛ فرد از سحر تا افطار چیزی نخورده در حالی‌ که در این مدت ممکن است چندین وعده غذا صرف کرده باشد اما پس از ماه رمضان شروع مجدد وعده‌های غذایی هیچ تفاوتی با زمان‌های عادی ندارد و فرد می‌تواند سه وعده اصلی غذایی مصرف کند.

احمدی درباره ایجاد دردهای گوارشی در زمان روزه داری یا پس از ماه رمضان به هنگام مصرف مجدد مواد غذایی ابراز کرد: فرد به این دلیل روزه می‌گیرد که سالم‌تر شده و سموم از بدن وی دفع شود اما اگر با روزه داری سلامتی وی به خطر بیافتد و با مشکلات گوارشی مواجه شود نباید روزه بگیرد.

پرخوری پس از رمضان باعث ایجاد مشکلات گوارشی می‌شود
این کارشناس تغذیه ادامه داد: اگر فرد بر اساس هرم غذایی خاص، غذا مصرف کند یعنی همه موارد بهداشت تغذیه را رعایت کرده و پر خور نباشد پس از ماه رمضان دچار مشکل گوارشی نمی‌شود مگر این‌که پرخوری کند و به دنبال دریافت زیاد مواد غذایی باشد که این موضوع ممکن است مشکلات گوارشی را برای وی ایجاد کند.

دفع سموم زاید از بدن با روزه‌داری
احمدی درباره تاثیرات تغذیه‌ای یک ماه روزه داری بر بدن فرد تاکید کرد: در حالت عادی به دلیل مصرف وعده‌های غذایی سوخت و ساز بدن زیاد می‌شود، اما در ماه رمضان از یک ساعت خاص تا یک ساعت خاص دیگر هیچ گونه جذبی در بدن انجام نمی‌شود در حالی که داخل بدن سوخت و ساز سلولی وجود دارد که موجب دفع یک سری سموم از بدن می‌شود و این دفع شامل اوره، کراتینین یا حتی چربی‌های ذخیره‌ای است.

وی افزود: کاهش وزن در ماه رمضان فرد را به سمت سلامتی هدایت می‌کند و این مسئله برای کسانی که اضافه وزن دارند مفید است به این دلیل که چاقی مادر همه بیماری‌ها است.
ارسال نظرات