صلاحی دبیر کمیسیون اجتماعی در گفتگو با بسیج :
يکي از علل جذابيت فرقه­ های ذاله مخالفت و اعتراض به نظم موجود و ارزش‌هاي رايج اجتماعي است
کد خبر: ۸۵۴۱۶۵۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت؛ در سال هاي اخير فرقه هاي متعدد از جمله  شيطان پرستان در ايران فعال شده اند که هر چند ماه يک بار خبري در مورد بازداشت گروهي از آنان منتشر ميشود. خشونت، یکی از ويژگي هاي آن به شمار ميرود به گونه اي که برخي از جوانان هوادار اين جريان‌ها با آسيب رساندن به خود و ديگران درصدد ارتقاي جايگاه خويش در گروه هستند. شيطان‏پرستي معاصر، با داعيه دين و معنويت به ميدان آمده‏ است، اين مرام بر خلاف تصور رايج، جذابيت‏هايي دارد که فهم و درک آن براي کساني که تصور روشني از آموزه‏هاي اين آيين ندارند، بسيار دشوار است، هر چند شيطان‏ پرستي جديد به تقليد از شيطان‏ پرستي قرون وسطايي شکل گرفته و بسياري از آموزه‏هاي آن را در خود جاي داده است، بايد با نگاه به ريشه‏هاي تاريخي اجتماعي غرب تحليل شود. شيطان‌پرستي، به معناي يک آيين و مکتب آمیخته شده با تفکر است.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه گفت: يکي از علل جذابيت فرقه­های ذاله  مخالفت و اعتراض به نظم موجود و ارزش‌هاي رايج اجتماعي است، که براي جوانان هيجان زا و جالب است. در اين اعتقادات حرف‌هاي درست و نادرست به هم آميخته شده و ايدئولوژي شيطاني به جهت اينکه حرف‌هاي درستي هم دارد، امکان تحقق و تداوم در دنياي آينده را خواهد داشت و در کنار آن نگرش‌هاي باطل، خشونت‌آميز، هوس مدارانه و غير انساني خود را نيز عملي خواهد ساخت. سال‌ها طول مي‌کشد تا افراد گرفتار در این دام از تجربه زندگي جستجوي طرح ديگري براي زندگي خود باشند.

وی در خاتمه اظهار داشت حال این وظیفه خطیر بر عهده رسانه می­باشد تا نسبت به اين امور روشنگري و اطلاع رساني کند. که این امر بدون وجود هسته‌هاي قوي پژوهشي و مطالعات ميان رشته‌اي و رويکرد آينده پژوهانه ممکن نیست ابتدا باید اين توطئه بزرگ را شناخت، تا در گام ­های بعد با توجه به این شناخت بتوان  نسبت به عدم اشاعه آن چاره اندیشی کرد.  

ارسال نظرات