فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در همایش ائمه جمعه،جماعات، مولویها،ونخبگان وطوایف منطقه گفت: سرداران شوشتری و محمدزاده‌ خالصانه برای تقویت امنیت منطقه تلاش کردند‌.
کد خبر: ۸۵۴۱۸۷۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج : سردار سرتیپ پاسدار  محمد مارانی  در همایش ائمه جمعه و جماعات، مولوی‌ها و سران طوایف و قبایل سیستان و بلوچستان که در حسینیه شهید میرحسینی تیپ 110 سلمان فارسی برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه امروزه شاهد جنگ و خونریزی در کشورهای منطقه هستیم که با کشتار مسلمانان تنها رژیم غاصب صهیونیستی بهره می‌برد.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه افزود: به لطف اتحاد و همگرایی در بین طوایف و قبایل سیستان و بلوچستان، شاهد امنیت پایدار در جنوب شرق کشور هستیم.

سردار محمد مارانی افزود: شما ائمه جمعه و جماعات پرچم‌دار حفظ مرزها هستید و نقش موثری در شکست توطئه‌های دشمنان داشته و دارید.

وی ادامه داد: امروز دشمن به دلیل اینکه نمی‌تواند در میان صفوف محکم و به هم فشرده شما رخنه ایجاد کند، غضبناک است.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: سردار شوشتری و محمدزاده بنیان‌گذاران طرح امنیت در این استان بودند که خالصانه برای تحکیم و تقویت امنیت در این منطقه تلاش کرده و جان خود را هم در این زمینه از دست دادند.

این مسئول اضافه کرد: امروز به برکت خون این شهدا درخت وحدت و انسجام ثمره داده و نتیجه آن امنیت حاکم در استان است که باید بیش از پیش از آن پاسداری کنیم.

، آیت الله عباسعلی سلیمانی  نیز اظهار داشت: برگزاری چنین نشستی امری مبارک است و تکفیری ها، سرطانی در عصر و دوره کنونی ما هستند، شناسائی رفتارهای ددمنشانه آنان از سوی قومیت ها و مذاهب امری ضروری است.

وی افزود: جریان تکفیری فتنه ای بزرگ است و دراین شرایط مقابله فرهنگی و فکری با این جریان توسط علما، اندیشمندان و نخبگان شیعه و سنی ضرورت دارد و باید هوشمندانه در صحنه مقاومت حاضر بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این نقشه شوم، برای خدشه دار کردن وجهه اسلام در جهان طراحی شده و نیاز به ریشه یابی دقیق و مقابله جدی دارد.

امام جمعه زاهدان بر داشتن آگاهی و هوشیاری نسبت به تبلیغات دشمنان تاکید کرد و گفت: در این رابطه ارتباط بیشتر میان علما، بزرگان، ریش سفیدان قومیت ها و مذاهب شیعه و سنی ضروری است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: امنیت درونی یک کشور، سرنوشت مشترک ایجاد می کند، که در این راستا وظیفه همگان حفظ امنیت و وحدت است.

وی با اشاره به برگزاری این همایش تاکید کرد: این نشست ها به منظور حضور اجتماعی است نه شخصی، بدانید اختلافات رنگی، نژادی و ... در دست انسان ها نیست و دارا بودن قومیت و جنسیت یک امتیاز محسوب نمی شود، بلکه برای ایجاد معرفت نسبت به همدیگر است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با داشتن وحدت و همدلی، باید از دعواهای خونین و قبیله ای و از ایجاد اختلاف در بین مذاهب جلوگیری کرد و همیشه آرامش، این نیاز استان سیستان و بلوچستان را به لایه های مختلف تعمیم داد.

امام جمعه زاهدان افزود: وجود همگرایی و همدلی در بین طوایف و قبایل، باعث ایجاد امنیت در منطقه و همچنین صلح و سازش و شکوفایی در جامعه می شود.

همچنین  فرمانده تیپ تکاور 110 سلمان فارسی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: امروز با همبستگی و همگرایی می‌توان بر تمامی مشکلات غلبه کرد.

محمد قربان اشعری افزود: هدف از برگزاری این همایش ضمن افزایش همگرایی و مقابله با جریان‌های تکفیری، آگاه سازی و بصیرت افزایی نسبت به توطئه‌های دشمنان است
ارسال نظرات