حاشيه‌نگاري بازديد ورزشي‌ها از شيرخوارگاه آمنه

لبخند به فرشته‌ها

جمعي از مديران وزارت ورزش، روساي فدراسيون‌هاي ورزشي و قهرمانان و ملي‌پوشان رشته‌هاي مختلف يك شنبه از شيرخوارگاه آمنه بازديد كردند و مهمان كودكاني بودند كه در اين مجموعه نگهداري مي‌شوند.
کد خبر: ۸۵۴۱۹۲۰
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج،خيابان وليعصر تهران همان هياهوي هميشگي را دارد، كمتر از دو ساعت تا افطار باقي مانده، جنب و جوش مردم براي رسيدن به منازلشان بيشتر شده و بوق‌هاي كركننده راننده‌هاي خسته پشت ترافيك هم شنيده مي‌شود. برخلاف اين هياهو در ساختمان معروف خيابان وليعصر فرشته‌هاي كوچكي منتظر مهمانان ورزشي‌شان هستند. قرار ملاقات شيرخوارگاه آمنه است؛ شيرخوارگاهي كه كودكان بي‌سرپرست در آنجا نگهداري مي‌شوند. فضاي سبز شيرخوارگاه آرام است، روي ديوار ورودي اصلي مجتمع بنري كه شامل عكس‌هايي از برنامه‌هاي شيرخوارگاه براي كودكان اين مجتمع است، نصب شده است. 
 ورزشي‌ها تصميم گرفته بودند در روزهاي ماه رمضان به ديدار اين كودكان بروند. از قهرمانان و مدال‌آوران رشته‌هاي مختلف و پيشكسوتان تا برخي مديران وزارت ورزش و رؤساي فدراسيون‌هاي ورزشي قرار است مهمان كودكان مجتمع شيرخوارگاه آمنه باشند. ساعت 7 عصر را نشان مي‌دهد كه محمد نصيري اسطوره وزنه‌برداري كشورمان اولين نفري است كه خودش را به شيرخوارگاه مي‌رساند. مي‌گويد به خانه خودش پا گذاشته است: «به خانه‌ام برگشته‌ام. من نيز در شش سالگي به پرورشگاه رفتم و در آنجا بزرگ شدم و خودم را جزئي از كودكان اينجا مي‌دانم.» نصيري در ادامه خاطره‌اي را از خود تعريف مي‌كند: «روزي كسي به من زنگ زد و گفت: من خواهر تو هستم و آيا مي‌داني كه تو را در كودكي ربوده و به فروش رسانده بودند. بعد از اين صحبت‌ها من رفتم و خواهرم را بعد از سال‌ها پيدا كردم.» 
كم‌كم مهمانان ديگر هم از راه مي‌رسند، پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو و محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال همزمان با همديگر مي‌آيند، كمي بعد ملي‌پوشان تيم‌ملي «ب» واليبال كه خودشان را براي مسابقات قهرماني آسيا آماده مي‌كنند هم خودشان را مي‌رسانند. كشتي‌گيران هم با يك ميني‌بوس مي‌آيند با دسته گل و بسته‌هاي شيريني، در بين آنها چهره‌هاي سرشناسي ديده مي‌شود. احد پازاج، سرمربي تيم‌ملي كشتي فرنگي، كميل قاسمي، حاجي‌پور و... در بين كشتي‌گيراني كه به شيرخوارگاه آمده‌اند، حضور دارند. فرزان عاشورزاده قهرمان تكواندوي جهان هم آمده است و از ووشوكاران هم مهدي علي‌نژاد رئيس فدراسيون و اوجاقي و قلي‌پور يكي از قهرمانان ووشو در بين مهمانان ديده مي‌شوند. از بين فوتبالي‌ها هم محمد مايلي‌كهن و تيمسار نوآموز آمده‌اند. نصرالله سجادي معاون وزير ورزش كه مي‌رسد، بازديد آغاز مي‌شود. 
    
ابتدا مدير مجتمع درباره شيرخوارگاه آمنه توضيحاتي مي‌دهد و مي‌گويد: «در اين مجتمع120 كودك تا شش سال نگهداري مي‌شوند؛ كودكاني كه والدين مجهول‌الهويه، والدين بدسرپرست، پدر و مادر معتاد و... داشته‌اند.» پس از صحبت‌هاي كوتاه مدير مجتمع، بازديد آغاز مي‌شود، ابتدا مهمانان به اتاق نگهداري كودكان مي‌روند؛ فرشته‌هاي كوچكي كه با ديدن مهمانانشان آغوششان را باز مي‌كنند تا بغلشان كنند. به مهمانان «عمو» مي‌گويند، ذوق زده‌اند و دوست دارند تا «عمو»‌ها نوازششان كنند. براي مهمانانشان شعر مي‌خوانند. اينجا ديگر قهرمان المپيك و مدير بلندپايه ورزش كشور نمي‌شناسد و مهمانان ورزشي با اين فرشته‌هاي پسر و دختر بازي مي‌كنند تا آنها براي دقايقي هم كه شده، تنهايي را احساس نكنند. بچه‌هايي كه علي‌نژاد و پولادگر بغل كرده‌اند، عينك آنها را برداشته‌اند و با ذوق به صورتشان مي‌زنند. تشنه محبت هستند، صحنه‌هاي عاطفي شكل مي‌گيرد كه كلمات قادر به وصف آن نيست؛ موضوعي كه حمزه زريني ملي‌پوش واليبال كشورمان به آن اينطور اشاره مي‌كند: «نمي‌دانم چه بگويم، حرفي نمي‌توان در اين باره گفت.» بعد از آن گروهي از مهمانان به سالن ويژه نوزادان مي‌روند و بغض‌هايي كه مي‌شكند و با چشمان‌ تر مهمانان بيرون مي‌آيند. لحظه خداحافظي اما آنقدر سخت است كه نمي‌توان از فرشته‌هاي دختر و پسر شيرخوارگاه آمنه دل كند يا از آنها دور شد. آنها با گفتن باي‌باي با مهمانانشان كه از اتاقشان بيرون مي‌روند خداحافظي مي‌كنند. 
    
بخش پاياني برنامه بازديد ورزشي‌ها صرف افطار كنار بچه‌هاي شيرخوارگاه در محوطه مجتمع است، اسطوره وزنه‌برداري كه در ابتداي بازديدش گفته بود به خانه‌اش بازگشته است، خواسته‌اش را از مسئولان براي اين كودكان مطرح مي‌كند: «اين كودكان آينده ايران هستند و بايد به آنها توجه كنيم. درست است كه آنها پدر و مادري در حال حاضر شايد نداشته باشند اما همه ما نسبت به آنها وظيفه داريم و مسئوليت سرپرستي آنها را داريم.» پيشكسوت وزنه‌برداري ايران با بيان اينكه هرچه به اين كودكان بيشتر توجه كنيم، در آينده شاهد پيشرفت بيشتري خواهيم بود، به حرف‌هايش اين‌طور ادامه مي‌دهد: «اين كودكان فرزندان ما هستند و همواره نياز به توجه دارند. فرقي نمي‌كند كه در چه خانواده‌اي اين كودكان بزرگ شده‌اند. ما همه وظيفه داريم نسبت به اين كودكان توجه كنيم و در قبال آنها وظيفه داريم.» در حالي ورزشي‌ها بازديدشان به پايان مي‌رسد كه ساعت از 10 شب گذشته و هنوز خيابان وليعصر خيال خلوت شدن ندارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار