راضیه تجار مدرس دوره‌های آموزشی داستان‌نویسی نسبت به خروج اجباری استعدادهای تازه ادبیات از این عرصه هشدار داد و گفت:‌ بسیاری از این جوانان به دلیل مشکلات اقتصادی امکان حضور در فرآیند آموزش را ندارند و رفته رفته از گردونه خارج می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۴۱۹۲۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، راضیه تجار نویسنده  با اشاره به جلسه دیدار رئیس‌جمهور با اصحاب فرهنگ و هنر و برخی از گلایه‌های اهالی فرهنگ مبنی بر مطرح نکردن دغدغه‌های اهل فرهنگ گفت:‌ در این دیدار اعلام شد که به دلیل فرصت اندک،‌ مجددا‌ً‌ فرصتی در اختیار اهل فرهنگ قرار داده می‌شود تا دغدغه‌های خود رادر حضور رئیس‌جمهور مطرح کنند.

وی ادامه داد:‌ برخی از مدعوین به این مراسم بسیار دیرتر از موعد مقرر به سالن آمدند‌، در نتیجه فرصت از دست رفت‌، بنابراین یکی از علل اینکه اهل فرهنگ نتوانستند دغدغه‌های خود را مطرح کنند،‌ به خودشان باز می‌گردد.

تجار با اشاره به سیاست‌های دولت و سخنان رئیس‌جمهور در حوزه فرهنگ گفت:‌ به نظر من حمایت از استعدادهای تازه در حوزه فرهنگ یکی از ضروریاتی است که باید به آن توجه شود،‌ با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیاری از افراد علاقمند به حوزه ادبیات،‌ شعر و هنر بدون حمایت امکان ورود به عرصه آموزشی در این زمینه را ندارند.

این مدرس داستان‌نویسی گفت:‌ برای نمونه در کلاس‌های داستان‌نویسی‌ام با افرادی مواجه می‌شوم که پرداخت حداقل هزینه‌ها نیز برایشان دشوار است،‌ این خود موجب می‌شود این استعدادها پرورش نیافته و از دست بروند،‌ بنابراین در درازمدت ضربه‌ای محکم به بدنه ادبیات زده می‌شود. البته من و دیگر مدرسان حوزه داستان‌نویسی تلاش داریم تا حد توان این استعدادها را حفظ کنیم، اما باید حمایت‌های گسترده‌تری نیز باشد.

وی اظهار امیدواری کرد،‌ در حوزه فرهنگ مسائل اقتصادی به گونه‌ای حل شود،‌ که نوقلمان با انگیزه حداقل درگیر مسائل اقتصادی برای ورود به این عرصه نباشند. البته در وضعیت فعلی حمایت‌هایی وجود دارد،‌ برای نمونه فرهنگسراها‌‌، شهر کتاب‌ها و ... دوره‌های ویژه خود را دارند،‌ اما دیگر دوره‌های داستان‌نومیسی از این حمایت‌ها بهره‌مند نیستند.

ارسال نظرات