خبرهای داغ:
در یازده ماه قبل از ماه رمضان ما محسوسات و ظاهر عالم را مشاهده می کنیم حال ماه مبارک رمضان فرصتی است تا ما بتوانیم غائب و پنهان عالم را مشاهده کنیم.
کد خبر: ۸۵۴۲۰۰۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، آیت الله اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در نشست اخلاقی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین به فضیلت ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت:  تنها دعایی که بعد از باز کردن قرآن کریم در شبهای قدر به آن بر می خوریم این است که  خدایا مرا از آتش جهنم  رهاکن، نکته اینجاست که ما از خداوند نمی خواهیم به ما نعمت های دیگر مانند عافیت،رزق حلال و...  عطا کند بلکه می خواهیم ما را از آتش نجات بدهد.

وی خاطر نشان کرد: این عالم دو روی سکه است که یک روی سکه همین ظاهرعالم است اما غایب و پنهان عالم را نمی بینیم مگر افرادی خاص که غایب عالم را مشاهده می کنند.

امام جمعه شهرستان تاکستان یادآورشد: در یازده ماه قبل از ماه رمضان ما محسوسات و ظاهرعالم را مشاهده می کنیم حال ماه مبارک رمضان فرصتی است تا ما بتوانیم غائب و پنهان عالم را مشاهده کنیم در برخی روایات آمده کسی که در شب احیاء بخشیده نشود، شقی است ما باید در این روایات تامل کینم.

اسلامی به تفسیر فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی پرداخت و عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان لحن دعا عوض می شود و بندگان را به محاسبه بیشتر نفس فرا می خواند، دعای ابوحمزه ثمالی از دعاهای بسیار مهم این ماه مبارک است که در این دعا به محاسبه نفس سفارش شده است که در فرازی از این دعا از خداوند می خواهیم که گناهان مخفی ما را آشکار نکند.

استاد شجره طیبه صالحین در ادامه افزود: اگر گناهان ما آشکار نمی شود از لطف خداوند تبارک و تعالی است نه زرنگی ما و در قسمتی دیگر از این دعا آمده است که خداوندا اگر من می دانستم کسی مرا می بیند گناه نمی کردم ولی موقع انجام گناه حضور شما را به حساب نمی آورم یعنی اینکه اگر ما به مشاهده خداوند نسبت به اعمالمان یقین داشته باشیم هرگز گناه نمی کنیم.

 

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها