مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری، گفت: عملیات ساخت و تکمیل یادمان شهدای گمنام بن سرعت بیشتری می گیرد.
کد خبر: ۸۵۴۲۰۳۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار عباس عباسی در جلسه هیئت امنای شهدای گمنام شهرستان بن اظهار داشت:انسان براساس نوع نگرش، آینده خود را انتخاب می کند و این نگرش تبدیل به افکار وی می شود و افکار نیز رفتار او را شکل می دهد.

وی، تصریح کرد: بنابراین نگرش به شهدا بر اساس آیات قرآن و روایات باعث ایجاد سه نوع معرفت در انسان خواهد شد:معرفت به غربت شهدا ؛ به خصوص شهدای گمنام که باعث یادآوری غصه و غربت صحنه عاشورا می شود؛ معرفت به مقام شهدا ؛ که راه ما را در مسیر شهدا تسهیل می کند؛ معرفت به درستی راه شهدا ؛ که برای ما و نسل آینده حجت است و راهی تضمین شده برای ملت و آیندگانمان است.

عباسی افزود: شهرستان بن به عنوان یک شهرستان نمونه ایثارگری که بیشترین آمار ایثارگر،جانباز ، رزمنده و شهید را دارد. میزبان هشت شهید گمنام در سه نقطه شیخ شبان، وردنجان و بن است که می تواند با هماهنگی و همدلی مسئولین ، ساخت و ساز و تکمیل یادمان این شهدا را به اتمام رسانده و زمینه انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های بعدی را فراهم کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه محترم،فرماندار و مسئولین شهرستان بن گفت: طرح پیشنهادی معاونت مهندسی و امور یادمان های این اداره کل جهت ساخت یادمان شهدای گمنام شهر بن که براساس معماری اسلامی،ایرانی طراحی شده است مورد تایید هیئت امنای شهدای گمنام قرار گرفته و عملیات ساخت این یادمان با مشارکت فرمانداری شهرستان بن، شهرداری بن و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان و کمک های مردمی به زودی آغاز می شود.

گفتنی است این یادمان بر مزار دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ارتفاعات مشرف به شهر بن است که این شهدای گرانقدر در 25مهرماه13۹۱ طی مراسمی باشکوه تشییع و در این نقطه به خاک سپرده شدند.

ارسال نظرات