مسئول مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی نواب مطرح کرد

پذیرش ۲۴ ساعته اورژانس اجتماعی در کشور

مسئول مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی نواب با اشاره به اینکه بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی در مورد کودک‌آزاری است، گفت: مراکز اورژانس اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته پذیرش دارند.
کد خبر: ۸۵۴۲۰۹۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج  فرزانه آزادواری مسئول مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی نواب اظهار کرد: در سال 83 خط 123 با هدف مقابله با کودک آزاری در این مرکز راه اندازی شد و کم کم در تمام استان‌ها ایجاد شد.

وی افزود: این خط تلفنی در خصوص زنان، معلولان، سالمندان، خشونت‌های خانگی با اولین تماس پیگیری خود را آغاز کرده و با حضور در محل اعلام شده صحت و سقم تماس بررسی می‌شود. برخی از این تماس‌ها با مراجعه به درب منزل، برخی با مشاوره پی در پی و برخی با مداخله دستگاه قضایی پیگیری می‌شود و به طور مثال در مورد کودک آزاری در موارد خاص کودک با حکم قضایی به سازمان آورده می‌شود و به طور مثال اگر والدین معتاد باشند در خصوص ترک اعتیاد به آنها کمک می‌شود.

مسئول مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی نواب همچنین گفت: در سال گذشته 130 هزار در سطح استان تهران با این خط برقرار شده است که نیمی از آن مربوط به شرق تهران بوده است. بیشترین مورد تماس‌ها در خصوص کودک آزاری است که خود کودک، والدین طلاق گرفته، رهگذر یا همسایه با این خط تماس گرفتند که البته حدود 10 تا 15 مورد تماس‌ها به دستور قضایی منجر شده است.

آزادواری عنوان کرد: در این مراکز روانشناس، مددکار، مشاور حقوقی، پزشک و بهیار وجود دارند و ظرفیت اسمی ما 25 نفر است که در حالت ایده آل 16 نفر است. افراد پس از ارجاع به این مرکز با مصاحبه اولیه توسط روانشناسان برای تشخیص خدمات سرپایی یا نگهداری مورد مشاوره قرار می‌گیرند و ضمن اینکه هیچ هزینه‌ای از افراد دریافت نمی‌شود. در قسمت مددکاری نیز مشاوره‌های مراحل بعدی برای کمک و رسیدگی به این افراد انجام می‌شود که در نهایت سرپرستان مرکز از طریق مشاوره با مددکاران در مورد نگهداری و یا عدم نگهداری یک فرد تصمیم می‌گیرند.

وی افزود: مراکز اورژانسی اجتماعی به صورت 24 ساعته پذیرش دارند و دستورالعمل نگهداری ما برای این افراد دو تا 21 روز است. اما ممکن است در مواردی به چند ماه نیز بیانجامد چرا که ما اصرار به برگرداندن این افراد به خانواده‌هایشان داریم. در این مرکز اورژانس اجتماعی صبح‌ها 5 کابین فعال بعدازظهر سه کابین، شب‌ها دو کابین فعال هستند.

مسئول مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی نواب در پایان خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال 53 هزار تماس با خط 123 داشتیم که 273 مورد از آنها منجر به تشکیل پرونده شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار