امربه معروف ونهی از منکر ازجهاد در راه خدا نیز بالاتراست

مسئول اداره تبلیغات اردل در جلسه اخلاق کارکنان سپاه این شهرستان،‌ با تشریح اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در جامعه، به تشریح جایگاه ویژه و ممتاز این فریضه های دینی نزد پیامبر اکرم و ائمه معصومین علیهم السلام پرداخت.
کد خبر: ۸۵۴۲۱۴۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول سازمان تبلیغات شهر اردل در جلسه اخلاق کارکنان سپاه ناحیه این شهرستان، اظهار داشت: امام علی علیه السلام می فرمایند:"همه کارهاى خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منکر چون قطره‏اى است در دریاى عمیق.

حجت الاسلام سید حسن چراغی افزود: امام علی علیه السلام می فرمایند: امر به معروف و نهى از منکر نه اجلى را نزدیک مى‏کنند و نه از روزى کم مى‏نمایند؛ بلکه ثواب را دو چندان و پاداش را بزرگ مى‏سازند و برتر از امر به معروف و نهى از منکر سخن عادلانه‏اى است نزد حاکمى ستمگر.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ، اذعان داشت: تا زمانى که مردم امر به معروف و نهى از منکر نمایند و در کارهاى نیک و تقوا به یارى یکدیگر بشتابند در خیر و سعادت خواهند بود؛ اما اگر چنین نکنند، برکت‏ها از آنان گرفته شود و گروهى بر گروه دیگر سلطه پیدا کنند و نه در زمین یاورى دارند و نه در آسمان.

چراغی افزود: امر به معروف و نهی از منكر دو فرضیه بزرگ و دو فرع از فروع ده‌گانه دین مبین اسلام محسوب می‌شوند.

وی، ادامه داد:‌ گذشته از عنایت خاص قرآن كریم به این موضوع و نیز سیره‌ی نظری و عملی پیامبراكرم صلی الله علیه و آله و سلم و دیگر اولیای دین، در نگاه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام امر به معروف و نهی از منكر جایگاه ممتاز و ویژه‌ای دارد. آن حضرت امر به معروف و نهی از منكر را عنایت دین، قوام شریعت و با فضیلت‌ترین اعمال بندگان خدا توصیف می‌نماید كه حتی از جهاد در راه خداوند نیز بالاتر است.

ارسال نظرات