رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان ماه رمضان را جشن تولد قرآن کریم از سوی خداوند متعال خواند و گفت: باید تک تک دقایق باقی‌مانده از رمضان را به‌ویژه با تلاوت قرآن غنیمت شماریم.
کد خبر: ۸۵۴۲۳۲۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام حسین صبوری، در محفل انس با قرآن از سری برنامه‌های کاروان نور در استان سمنان که به همت این اداره و با همکاری دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی و دبیرخانه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان سمنان با حضور پرشمار علاقمندان در محل مسجد بلال شهر دامغان برگزار شد، اظهار داشت: قرآن مجید کتاب سعادت، صلاح و رستگاری آدمیان است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم هدایت‌گر راه پرفراز و نشیب انسان تا به آخرت است، افزود: در کنار قرآن ظلمت و تاریکی و جهل معنایی ندارد، از این‌رو جامعه اسلامی و قرآنی حقیقی باید از تمامی ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به‌دور باشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان آیات کلام الله مجید را داروی تمامی مشکلات جامعه انسانی و نسخه شفا بخش همه دردها خواند و تصریح کرد: رمضان جشن تولد بزرگی است که خداوند به برکت نزول این آیات رهایی بخش با برکات و عنایاتی فراوان ما را به حضور در آن مفتخر داشته، فلذا باید قدر این هدیه نازل شده در قدر را بدانیم.

حجت الاسلام صبوری با اشاره به اینکه نباید تنها به خواندن قرآن به عنوان عملی پرفضیلت اکتفا کنیم، بلکه باید قرائت و حفظ را مقدمه‌ای برای عمل به آیات انسان‌ساز کلام وحی بدانیم، خاطر‌نشان کرد: هر انسان سعادتمندی برای زندگی خود نیازمند یک دستور العمل و سبک و شیوه بدون نقص است و بی‌تردید قرآن بی‌نقص‌ترین و مطمئن ترین سبک زندگی انسانی و اسلامی را ارائه کرده است.

وی با اشاره به بیانات متعدد رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت توجه به زیر‌ساخت‌های اجتماعی مانند فرهنگ، سبک زندگی، علوم انسانی اسلامی و نظایر آن و توجه دادن ایشان به لزوم گسترش فرهنگ قرآن آموزی و عمل به مفاهیم بلند کلام وحی، همه این فرمایشات هدفمند را در یک راستا دانست و گفت: رهبر فرزانه انقلاب خط‌سیر لازم برای حصول سعادتمندی در یک زندگی سالم ایرانی اسلامی را به ما یادآوری کرده‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها