معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تشریح ویژه برنامه های عید سعید فطر از برگزاری جشن های مغفرت در سطح بوستان‌های بزرگ تهران، مسجد شاخص و محوری و تعدادی از مراکز فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: به مناسبت عید سعید فطر پایتخت نورافشانی می شود.
کد خبر: ۸۵۴۲۳۵۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی با اعلام برنامه های شهرداری تهران به مناسبت عید سعید فطر اظهار داشت: شهرداری تهران اقدامات متعددی برای برپایی هرچه با شکوهتر عید فطر در دست اجرا داردکه از آن جمله برپایی ایستگاه های صلواتی و فرهنگی و برگزاری جشن های مغفرت در سطح پایتخت است.

وی با اشاره به اینکه عید سعید فطر یکی از باشکوه ترین اعیاد مسلمانان است و شهرداری تهران برنامه ریزی های گسترده ای را در راستای هرچه باشکوه برگزار کردن این مراسم صورت داده است، گفت: تهران به عنوان پایتخت جهان اسلام شناخته می شود و مدیریت شهری تهران تلاش می کند در این ایام سیما و منظر شهر با فضاسازی های گسترده متناسب با این جشن بزرگ آذین بندی شود، به طوری که از تمام فضای فرهنگی شهر برای نشان دادن جاذبه های عید سعید فطر بهره می گیریم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلی گفت: همکاری با ستاد مرکزی نماز عید سعید فطر به منظور برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم نماز عید سعید فطر در مصلای تهران نیز از دیگر اقدامات شهرداری تهران به مناسبت عید مغفرت به شمار می رود.

وی در ادامه از توزیع محصولات فرهنگی و بسته های پذیرایی به نمازگزاران عیدسعید فطر خبر داد و گفت: تهیه محصولات فرهنگی برای گروه های سنی مختلف در قالب پازل، موضوعات سرگرمی،شعر، معما ، کتابچه ،تهیه   100 هزار دعای قنوت عید سعید فطر،توزیع بسته های پذیرایی ،توزیع آب معدنی، چاپ 50 هزار نسخه نقشه برای راهنمایی و هدایت نمازگزاران به پارکینگ ها،مسیرهای اصلی و... با موضوع کمپین آسمانی آبی و زمین پاک از جمله مواردی است که در ایستگاه های فرهنگی و صلواتی متعددی که همزمان با عید فطر در محدوده مصلی بزرگ تهران برپا می شود، در بین نمازگزاران توزیع خواهد شد.

امرودی با بیان اینکه جشن های مغفرت در راستای سپاسگزاری و شکرگزاری از خداوند متعال برای بهره گیری از فرصت ماه مبارک رمضان مهیا شده است، افزود: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با همکاری سازمان فرهنگی و هنری اقدام به برگزاری جشن مغفرت به مدت 3 شب در بوستانها و مراکز فرهنگی و فرهنگسراهای شاخص سطح شهر تهران از جمله اشراق، بهمن، خاوران، رازی و توچال خواهد کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از نورافشانی چندین نقطه پایتخت به مناسبت عید سعید فطر و نورپردازی ویژه در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران خبر داد و گفت: چندین نقطه از شهر تهران بعد از اعلام عید سعید فطر، در شب عید نورافشانی می شود.

ارسال نظرات