رئیس کنفدراسیون صنایع دانمارک با اشاره به این که شرکت های دانمارکی از توافق هسته ای ایران و لغو تحریم ها سود می برند گفت: بخش دارو و مواد غذایی حوزه هایی است که بنگاه های اقتصادی دانمارک عملکرد خوبی در بازار ایران خواهند داشت.
کد خبر: ۸۵۴۲۴۴۰
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ،  پایگاه خبر دی لوکال دانمارک طی گزارشی نوشت: بنگاه های اقتصادی و مصرف کنندگان دانمارکی احتمالا پس از لغو تحریم ها علیه ایران، از نتایج توافق جامع هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی منتفع خواهند شد.

این گزارش افزود: شرکت های بزرگ صادراتی دانمارک نظیر شرکت داروسازی نوو نوردیسک از دسترسی بدون مانع به هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان و بازار 78 میلیون نفری این کشور که بر اساس برآوردها 5 میلیون نفر آنها دارای مشکل دیابت هستند، منتفع خواهد شد.

ایران همچنین قادر خواهد بود نفت بیشتری به بازارهای جهانی صادر نماید. افزایش صادرات نفت ایران به معنای کاهش قیمت نفت و ارزان تر شدن سوخت مورد استفاده رانندگان دانمارکی خواهد بود.

کنفدراسیون صنایع دانمارک، که بیش از 10 هزار شرکت دانمارکی عضو آن هستند نسبت به پتانسیل گشایش در بازار ایران بسیار خوش بین است و معتقد است که این گشایش می تواند به سود بسیاری از شرکت های دانمارکی تمام شود.

توماس بوستراپ، رئیس کنفدراسیون صنایع دانمارک به شبکه 2 تلویزیون این کشور گفت: «بازار ایران بازاری است که دانمارک به صورت سنتی جای پای محکمی در آن دارد.»

بوستراپ که در سال 2001 به همراه هیئتی از کنفدراسیون صنایع دانمارک به ایران سفر کرده گفت، وی تحت تاثیر شهرت خوبی که شرکت های دانمارکی در این کشور دارند قرار گرفته است.

وی افزود: «من اطمینان دارم که از آنجایی که ایرانی ها حافظه خوبی دارند، آنها به یاد خواهند آورد که این کشور راه حل های خوب و با ثباتی را ارئه کرده است. دانمارک به خصوص یک موقعیت قوی در بخش های دارویی و مواد غذایی دارد که من فکر می کنم حوزه هایی است که بنگاه های اقتصادی دانمارک عملکرد خوبی در بازار ایران خواهند داشت.»

بر اساس توافق جامع هسته ای که روز سه شنبه بین ایران و گروه 1+5 به دست آمد، تحریم های اقتصادی آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران برداشته خواهد شد.

ارسال نظرات