یک مقام شرکت پژوی فرانسه اعلام کرد این شرکت در مراحل پیشرفته مذاکره با ایران خودرو برای ازسرگیری همکاری ها قرار داد و در همکاری جدید، برای تولید خودروها از آخرین طرح ها و موتورهای شرکت استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۴۲۴۴۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از رویترز، شرکت پژو سیتروئن فرانسه اعلام کرد، این شرکت در مراحل پیشرفته مذاکرات با شرکت ایران خودرو در مورد تولید خودرو در ایران است و انتظار دارد این مذاکرات پس از دستاورد دیپلماتیک اخیر در زمینه لغو تحریم ها، پیشرفت سریعی را شاهد باشد.
ژان کریستوف کومارد، مسئول بخش آفریقا و خاورمیانه شرکت پژو گفت، توافق منعقده بین ایران و قدرتهای غربی «مسیر را برای پیشرفت قابل توجه در مذاکرات ما هموار خواهد کرد.»
به گفته کومارد، بر خلاف شراکت فعلی پژو و ایران خودرو که بر اساس آن خودروهای مدل قدیمی شرکت پژو در ایران مونتاژ می شوند، در همکاری جدید، برای تولید خودروها از آخرین طرح ها و موتورهای شرکت استفاده خواهد شد.
وی افزود: «این پروژه موجب ایجاد یک جهش تولیدی خواهد شد.»
پژو که تا قبل از تشدید تحریم ها در سال 2011، یکی از بازیگران مهم خارجی در صنعت خودروسازی ایران بود، با توجه به ورود خودروسازان چینی به بازار ایران، اکنون با رقابت سرسختانه تری مواجه خواهد بود. شرکت خودروسازی رنوی فرانسه نیز قصد دارد تولید خودروی تندر در ایران را احیا کند.
به گفته فعالان صنعت خودرو، دیگر شرکت های خودروساز غربی از جمله فولکس واگن و فورد مدت هاست منتظر انعقاد توافق جامع هسته ای و ورود مجدد به بازار ایران هستند.
شرکت پژو در سال 2012 تحت فشار سهامدار آن موقع خود یعنی جنرال موتورز، عرضه قطعات خودروهای پژو 206 و پژو 405 به ایران خودرو را متوقف ساخت. جنرال موتورز بعدا سهام 7 درصدی خود در شرکت پژو را واگذار کرد.
اما شرکت ایران خودرو خیلی زود شروع به تامین قطعات مورد نیاز خود از واسطه ها کرد و سهم حدود 30 درصدی تولیدات شرکت پژو از بازار ایران را حفظ نمود. بر اساس اعلام پژو، سال گذشته حدود 350 هزار دستگاه خودرو با برند پژو در ایران به ثبت رسیدند.
کومارد افزود، لغو قریب الوقوع تحریم های مالی «موجب برقراری مجدد زنجیره عادی تامین قطعات خودرو خواهد شد.» وی افزود، بر اساس همکاری جدید، خودروهای تولیدی در ایران به کشورهای دیگر صادر نیز خواهند شد.
سخنگوی شرکت پژو گفت، در حالی که مذاکرات با دیگر شرکای احتمالی ایرانی در جریان است مذاکرات «با شرکت ایران خودرو در پیشرفته ترین مراحل خود قرار دارد.»
ارسال نظرات