مشروح/ نوبخت در حاشیه جلسه هیأت دولت:

افشانی و صادقی به عنوان استانداران فارس و قم منصوب شدند

سخنگوی هیأت دولت از انتخاب افشانی و صادقی به عنوان استانداران فارس و قم در جلسه امروز هیأت دولت خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۲۴۵۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: در جلسه امروز دولت گزینه‌های مورد نظر وزارت کشورهای برای تصدی‌گری استانداری‌های قم و فارس مطرح شدند.

وی افزود: بر این اساس و با رای هیئت وزیران سید محمدعلی افشانی و سیدمهدی صادقی به ترتیب به عنوان استانداران فارس و قم انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه رفع تحریم فرصت های جدیدی برای کشور ایجاد می کند با اشاره به اینکه حداقل پنج مولفه در این موفقیت نقش داشتند، تصریح کرد: نخست شایستگی دانشمندان ایرانی در گسترش دانش هسته‌ای است که جای تقدیر دارد و یاد شهدای هسته‌ای را در اینجا گرامی می‌داریم.
نوبخت دومین مولفه در موفقیت این مذاکرات را حمایت موثر مردم در همه ابعاد دانست و افزود: این حمایت جای تقدیر دارد و اگر این حمایت از فرزندانشان در تیم هسته‌ای نبود این موفقیت حاصل نمی‌شد.
سخنگوی دولت هدایت رهبری و تاییدات ایشان را سومین مولفه در موفقیت ایران در مذاکرات دانست.
سخنگوی دولت با بیان اینکه چهارمین مولفه توانایی تیم مذاکره کننده هسته ای ما بود گفت: انتخاب آقای ظریف و توانایی تیم مذاکره کننده یکی از علل موفقیت‌های این مذاکرات بود و اگر انتخاب آقای صالحی هم صورت نمی گرفت شاید چنین موفقیتی به دست نمی آمد.

نوبخت در ادامه نشست خبری خود ، مدیریت رئیس جمهور را پنجمین مولفه موفقیت در مذاکرات دانست و گفت : آقای روحانی به درستی این مذاکرات را مدیریت کردند  و به مردم در ایام انتخابات وعده داده بودند که این مذاکرات را به سرانجام می رسانند و سرانجام این مذاکرات را با مدیریت و دنبال کردن لحظه به لحظه از طریق دستیار ویژه خود با موفقیت به پایان رساندند.
وی در ادامه افزود: مهمترین کار بعد از پایان مذاکرات و رفع تحریم‌ها برنامه ریزی است زیرا رفع تحریم ها فرصت جدیدی ایجاد می کند و نیاز به برنامه ریزی داریم.
وی با بیان اینکه پیش از پایان مذاکرات سه برنامه خوش بینانه و بدبینانه را تدارک دیده بودیم، گفت: منابع قابل توجهی از سه محل در اختیار دولت قرار می گیرد نخست بانک مرکزی است  چراکه  وجوهی که در بانک‌های خارجی غیر قابل استفاده بود و با شرایط تحریم نمی توانستیم دریافت کنیم این وجوه به بانک مرکزی انتقال داده می شود.
وی اضافه کرد: دومین منبع  ناشی افزایش صادرات نفت و گاز است که در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.
نوبخت گفت: سومین منبع نیز سرمایه گذاری داخلی و خارجی است چراکه با رفع تحریم، فضا برای سرمایه گذاران امن تر و  فرصت برای سرمایه گذاری فراهم می شود.
سخنگوی دولت در ادامه گفت: در صورت سرازیر شدن منابع مالی قابل توجه به اقتصاد کشور ناشی از رفع تحریم ها، سیاست دولت همچنان ادامه روند صرفه جویی خواهد بود.
نوبخت در ادامه  سخنانش گفت: آنچه در دولت مورد توافق قطعی است این است که بعد از آزاد شدن منابع مالی در نتیجه رفع تحریم ها همچنان سیاست صرفه جویی هزینه های جاری را ادامه دهیم.
وی گفت: هر قدر بیشتر از این هم به دستگاه‌ها پول بدهیم باز طلب می‌کنند بنابراین تصمیم قطعی دولت این است که منابع را در تولید استفاده کند و سرمایه گذاری هایمان منحصر به تولید خواهد بود.
نوبخت با بیان اینکه سیاست ما به جای افزایش عرضه ناشی از واردات فراوان این است که تلاش کنیم واردات را محدود کنیم و صرفاً در مواقع ضروری واردات داشته باشیم، گفت: برای اینکه این منابع مالی جدید منجر به رفاه در جامعه شود، نیاز به برنامه ریزی است.
نوبخت با بیان اینکه قطعاً یک روزه شاهد تحول و رونق اقتصادی نخواهیم بود، ادامه داد: برای این کار نیازمند این هستیم که منابع مالی جدید با برنامه ریزی درست به صورت نهادینه در زندگی مردم تاثیر بگذارد.
سخنگوی دولت گفت: نوسانات اخیر نرخ ارز در کوتاه مدت ناشی از انتظاراتی است که موجب افزایش عرضه و تقاضا شده است.

نوبخت با تأکید بر اینکه شاید کسانی که بعد از اعلام توافق هسته‌ای  متقاضی بازار ارز شده‌اند تحلیل و پیش بینی که از آینده داشته اند این بوده  که ممکن است در آینده قیمت ارز کاهش یابد، ادامه داد:  این در حالی است که سیاست دولت اکنون همچون گذشته ثبات قیمت ارز است و در این جهت کار خواهد کرد.

وی در عین حال کاهشی که  از دیروز در قیمت ارز شاهد بوده‌ایم را  ناشی از هیجانات بازار بوده دانست. 
سخنگوی دولت در ادامه با تبریک نتایج به دست آمده از مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: بی‌تردید همه هموطنان داخل و خارج کشور از این موفقیت بزرگ احساس مباهات می‌کنند.

نوبخت با اشاره به جمع بندی مذاکرات میان ایران با گروه 1+5 گفت: آقایان ظریف وزیر امورخارجه و صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی از جزئیات مذاکرات با گروه 1+5 را بویژه در روزهای اخیر که منجر به موفقیت بزرگ ملی شد ارائه کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار