وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بعد از توافق ایران و ۱+۵ برای نوسازی حمل و نقل در حوزه‌های هوایی، دریایی،‌ زمینی، ریلی و توسعه شهری قطعا در فضای رقابت بین‌المللی از هرگونه سرمایه‌گذاری حمایت خواهیم کرد، گفت: در اقتصاد واقعی یک شبه اتفاق عجیب رخ نمی‌دهد.
کد خبر: ۸۵۴۲۴۵۷
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
به گزارش  خبرگزاری بسیج ، عباس آخوندی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بعد از توافق میان ایران و 5+1 چه اتفاقی در بخش  مسکن خواهد افتاد و آیا از سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در این بخش دعوت خواهد شد گفت: برای نوسازی ناوگان هوایی،زمینی،ریلی، دریایی و توسعه شهری در یک فضای رقابت بین المللی از هرگونه سرمایه گذاری حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به سفر خود به فرانسه گفت:برخی از حوزه‌های وزارت راه و شهرسازی اساسا ماهیت بین المللی و مقررات بین المللی دارند و برخی از حوزه‌ها مثل مسکن و شهرسازی محلی‌تر است اما مبنای ما این است که یک نوع رقابت بین المللی داشته باشیم.

آخوندی افزود: مشکلاتی که پیش از این به دلیل نبود گفت‌وگوهای مستقیم داشتیم راه را برای ورود دلالان در بحث تجارت بین‌المللی باز کرد، باید تلاش کنیم ورود دلالان به این عرصه حذف شود و شرکت های اصلی و بدون واسطه و در یک رقابت بین المللی حضور پیدا کنند.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: تصور ما این است که زمینه برای نوسازی حمل و نقل در حوزه‌های هوایی، دریایی،‌ زمینی، ریلی و توسعه شهری وجود دارد، پس باید بتوانیم از یک نوع رقابت بین المللی به نفع توسعه زیرساختهای کشور و ناوگان های چهارگانه بر مبنای رقابت استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاثیر توافق هسته‌ای بر قیمت مسکن گفت:در خصوص قیمت ها و قیمت مسکن بعد از توافق نیز باید بگویم که باید از اقدامات هیجانی جلوگیری شود و هرگز به مردم اطلاعات غلط داده نشود.

وی افزود:در هر صورت توافق ایران و 5+1امکان ورود ایران را به یک اقتصاد و رقابت بین‌المللی فراهم می‌کند و این به این مفهوم این نیست که فردا در جیب هر کس پولی گذاشته می شود بنابراین باید اذعان شود که در اقتصاد واقعی یک شبه اتفاق عجیب رخ نمی‌دهد.

وزیر مسکن و شهرسازی در ادامه به افزایش 20 درصدی ارزش سهام بورس در این مدت اشاره کرد و گفت: این اقدامات هیجانی قطعا فرونشست خواهد داشت و بازندگانش افرادی غیرمتخصص در این بازارها هستند.
منبع: مشرق
ارسال نظرات