خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: جمعی از پرستاران شیرازی امروز در مقابل بیمارستان نمازی شیراز تجمع کرده و خواستار اجرای عدالت و مطالبات خود شدند.
کد خبر: ۸۵۴۲۴۶۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس به نقل از نگاه فارس، جمعی از پرستاران شیرازی امروز در مقابل بیمارستان نمازی شیراز تجمع کرده و خواستار اجرای عدالت و مطالبات خود شدند.

متن بیانیه اعتراضی پرستاران بدین شرح است:

بسمه تعالی

بیانیه اعتراضی بیمارستان نمازی شیراز
۲۴/۴/۹۴

بی توجهی به پرستاری، بی توجهی به سلامت جامعه است. مقام معظم رهبری

در برهه ای از زمان، که وزیر امور خارجه ی دولت اعتدال و امید، سعی کرده است امیدی را در دل مردم روشن کند، وزیر بهداشت آن دولت ، از مسیر اعتدال دور شده است و با اجرای دو طرح ،شتاب زده، ساختار جامعه سلامت را دچار شک کرده است.

وزير بهداشت با اجرای طرح تحول سلامت و اجرای عجولانه طرح مبتنی بر عملکرد در قالب نرم افزار قاصدک، تلاش نموده اند حوزه سلامت را ساماندهی کنند اما متاسفانه عدم رعایت اعتدال و عدالت در این طرح ها باعث ايجاد تنش و شکاف عمیقی در اعتماد پرستاران به ساختار وزارت بهداشت شده است .

بطوری که چندي ست جامعه پرستاري، بدليل سياست هاي غلط وزارت بهداشت ملتهب شده و متاسفانه با وجود تذكرات قبلي جامعه پرستاري و نامه نگاری ها و جلسات متعدد با مسؤولین استانی و کشوری، مبني بر ناكارآمدي راهكارهاي وزارت بهداشت در ايجاد تعادل در پرداخت به پرستاران( از جمله: طرح مبتني بر عملکرد ) و عدم اجرای قانون مصوب ۸ساله ی تعرفه گذاری خدمات پرستاری ، تا به حال گوش شنوايي وجود نداشته ، به نحوي كه در روزهاي اخير نيز شاهد اعتراضات مكرر پرستاران در گوشه و كنار ايران اسلامي نسبت به اجراي اين طرح مي باشيم.

اجراي اين طرح موجب شده تا اختلاف در پرداخت ها بين پزشکان و پرستاران چند ده تا چند صد برابر شود و پرستاران به نوعي مورد سوء استفاده حرفه اي قرار گيرند و تبديل به نيروهايي شوند که صرفا به جمع آوري امتياز براي بيمارستانها مشغولند و از وظيفه ي اصلي شان که خدمت رساني به بيمار است دور گردند و اين در حاليست که به گفته ي پرستاران در نهايت در ازاي خدماتي که ارائه مي نمايند، حق الزحمه اي دريافت نمي کنند و هزينه خدمات ارائه شده پرستاري به حساب پزشكان واريز مي گردد.

با توجه به اجراي طرح تحول سلامت و افزايش حد اقل ۲ تا ۳ برابري ضريب ارائه خدمات درماني به بيماران، و همچنين افزايش سهم پرستاران و ساير كاركنان از درآمد بيمارستان به ميزان ۲۷.۵ درصد، انتظار مي رفت كه ميانگين پرداختي به جامعه پرستاري نيز رشد قابل توجهي به نسبت ۲ تا ۳ برابر شدن ضرايب داشته باشد، در حاليكه با اجراي طرح سراسر اشكال "مبتني بر عملكرد" نه تنها دريافتي پرستاران افزايش نيافته، بلكه با محاسبه اضافه كار و كارانه در يك قالب پيچيده، اغلب مسئولين نيز از پاسخگويي به سوالات جامعه پرستاري در رابطه با نحوه ی محاسبه و پرداخت كارانه و اضافه كار ناتوان مي باشند ، لذا با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، ضمن هویت بخشی به این حرفه ی مقدس ، بخشی از مطالبات به حق جامعه ی پرستاری را تامین خواهد نمود که همانا برآیند آن، خدمت بهینه به مددجویان نظام سلامت جامعه می باشد.

امضا کنندگان این بیانیه ی اعتراضی اعلام حمايت خود را از تجمع اعتراضي ١٦ تيرماه پرسنل پرستاري بيمارستان شهيد رجايي كه تاكنون با تمام توان در ارائه خدمات درماني و مراقبتي به كليه بيماران، تلاش نموده و از ارائه هيچ وظیفه ی مراقبتي دریغ ننموده اند، همنوا با جامعه پرستاري اعتراض خود را به اجراي اين طرح اعلام نموده و خواستار پاسخگويي مسئولين مربوطه به مطالبات پرستاران- اين زحمت کشان بی ادعای نظام سلامت - مي باشد.

بدیهی ست هزينه ی نارضايتي ها و اعتراضات جامعه پرستاري، که بالطبع آنان را از وظايف اصلي خويش دور نموده و وقت و توان اين قشر زحمت کش و اثرگذار جامعه ی سلامت را صرف اعتراضات و تجمع ها و .... خواهد نمود بر عهده مسؤلين مربوطه بوده و وزير بهداشت، به عنوان شخص اول وزارت بهداشت، مي بايست جوابگوي اعتراضات مردم بدليل عدم توجه لازم و کافي به جامعه ی پرستاران در رسيدگي به بيماران و مراجعه کنندگان باشند.

تجمع اعتراضی پرستاران شیرازی+ عکس و بیانیه

تجمع اعتراضی پرستاران شیرازی+ عکس و بیانیه
ارسال نظرات
پر بیننده ها