وقتی قدرتی در سطح جهان به بهانه تامین منافع ملی خود، دست به عملیات نظامی، امنیتی و اجرای پروژه‌های جنگ‌افروزانه می‌زند، حرکتی استکباری را پی می‌گیرد و خود، مظهر استکبار و زیادت‌طلبی است، که مبارزه با او، دارای مبنای انسانی و آزادیخواهانه است.
کد خبر: ۸۵۴۲۴۷۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران ، به اعتراف همه رسانه‌ها و صاحبان فکر و آگاهی، ظرف نیم قرن اخیر، هیچ جنگ و تجاوزی در جهان را نمی‌توان سراغ آورد که دست دولت ایالات متحده امریکا در آن به صورت آشکار وجود نداشته باشد.

برابر گزارش مرکز پژوهش‌های بین المللی کندی، امریکا در حال حاضر 700 تا 800 پایگاه زمینی، دریایی، هوایی و جاسوسی در خارج از امریکا دارد. به طور مشخص 737 پایگاه در 130 کشور خارجی قرار دارند که تعداد یک میلیون و 140 هزار نظامی امریکایی در این پایگاه‌ها مستقر هستند و این آمار غیر از 60 هزار مرکز و پایگاه ارتش امریکا را در داخل این کشور است.

بر اساس همین گزارش، هم اکنون تعداد 120 هزار نظامی امریکایی در کشورهای اروپایی، 200 هزار در خاورمیانه، 90 هزار نفر سرباز در خاور دور و بقیه در سایر کشورهای جهان و بخصوص در افریقا مستقر هستند.

برمبنای محاسبات، نگهداری از پایگاه‌های نظامی امریکا در خارج از کشور سالانه بین 85 تا 100 میلیارد دلار هزینه دارد و این مبلغ با در نظر گرفتن نظامیان در مناطق جنگی به 160 تا 200 میلیارد دلار می‌رسد.

ناظران جهانی معتقدند که هیچ عجیب نیست امریکا از بروز درگیری و ادامه جنگ‌ها در سراسر جهان حمایت می‌کند؛ چرا که این کشور از بزرگ‌ترین صادر کننده سلاح در جهان است. به طوریکه در سال گذشته ارزش فروش تسلیحات نظامی آن به 28 میلیارد دلار افزایش یافت.

در گزارش بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، از حدود 20 هزار بمب اتمی موجود در میان 14 کشور جهان، بیشترین تعداد با رکورد قریب 9 هزار بمب اتمی، در اختیار امریکا قرار دارد و این کشور، اولین کشوری است که از بمب اتمی در دو شهر بزرگ هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرد و طی سال‌های اخیر نیز از سلاح‌های تعدیل شده اتمی در جنگ‌ها استفاده متعدد کرده است.

از سیاست‌های غیر قابل تغییر و مورد اجماع همه مسئولان و نهادهای قدرت امریکا، حمایت قاطع و بی‌چون و چرای این کشور از رژیم غاصب و اشغالگر فلسطین است. کودک‌کشی، غارت و نسل‌کشی، از سیاست‌های راهبردی این رژیم جعلی است و همه جنایات این رژیم خون آشام و سفاک، بواسطه حمایت‌های قاطع و همیشگی ایالات متحده امریکاست.

مسئولان امریکا از هر حزب و تفکری، بر استیلای جهانی این کشور برای تامین امنیت ملی امریکا اعتقاد کامل دارند و درچند زمینه، که اتفاقاً از خطوط قرمز اعتقادی جمهوری اسلامی ایران بشمار میرود، با هم اتفاق نظر کامل دارند، که یکی از آنها، موضوع رژیم اشغالگر قدس، برخورد با حزب الله مقاومت فلسطین و حضور فعال و تعیین کننده در سراسر جهان است.

بدون تردید، هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که وجود 800 پایگاه نظامی امریکا در سراسر جهان، منهای پایگاه‌های اعلام نشده، و حضور یک میلیون و 140 هزار نظامی امریکا در این پایگاه‌ها به منظور خیرخواهانه برای کشورهای جهان است و امریکا به عنوان قدرت علی‌الاطلاق، بخواهد با هزینه گزاف به ثبات و امنیت کشورها با رعایت استقلال و آزادی آنها کمک کند، چنانکه تجربه سال‌های سال، عکس این موضوع را به اثبات رساند و دهها جنگ و کشتار میلیونها انسان طی همین سال‌های اخیر، گویای کارکرد امریکا در جهان است که آئینه تمام نمایی از خوی استکباری و رفتاری شیطانی امریکا می‌باشد.

حال بماند نوع برخورد براندازانه و جنایت‌کارانه امریکا با ایران اسلامی ظرف چهل سال اخیر، که در نوشتاری دیگر باید به آن پرداخت، رفتار امریکا در جریان مذاکرات دو سال اخیر با دولت یازدهم، سند محکمی بر اثبات وجود اوج غرور و نخوت شیطانی و استکباری در حاکمان امریکاست.

 

با وجود مختصر فوق، چگونه است که در مقابل صدها مورد موثق از نقض عهد و پیمان‌شکنی‌های این قدرت سرکش جهانی، بازهم عده‌ای به وعده‌های ناپایدار و نیم‌بند امریکا دل بسته و همه امور ایران اسلامی را به این وعده‌های بی‌ثبات ظرف دوسال اخیر گره زده‌اند و عجیب‌تر آنکه، آقای هاشمی رفسنجانی در لحظه‌های پایانی و حساس مذاکرات، از موضع ضعف و انفعالی در مصاحبه نشریه گاردین با وی، سخن از امکان بازگشایی سفارت امریکا در تهران به میان می‌آورد و متعاقباً، موضوع اسلام رحمانی و لزوم نادیده گرفتن گذشته‌ها و ضرورت عفو و گذشت، محور مانور تبلیغاتی گسترده قرار می‌گیرد تا زمینه تحقق آرزوی غرب‌گرایان در بازگرداندن امریکا به صحنه تصمیم‌سازی‌های ایران اسلامی مجدداً فراهم آید و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان آمال مستضعفان و آزادگان جهان، به کشوری خنثی و تحت‌الحمایه ارباب جهانی و سر به زیر در قبال نظم نوین جهانی بدل شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها