خبرهای داغ:
اسماعیلی گفت: براساس مصوبه‌ هایی که درشورای برنامه‌ریزی استان درمورداختصاص اعتبار200میلیارد تومانی به بسیج سازندگی به تصویب رسیدحتی یک مصوبه اجرایی نشده است.
کد خبر: ۸۵۴۲۴۸۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ عبدالحمید اسماعیلی، مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس امروز، 24 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران که در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز برگزار شد، با بیان اینکه محور فعالیت‌های این سازمان در سه بخش اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی است، گفت: در قالب اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی، بیمارستان بزرگ صحرایی در منطقه اقلید به نام شهدای عشایر برپا خواهد شد.

احداث بیمارستان صحرایی در منطقه اقلید

وی با یادآوری اینکه در کنار این بیمارستان خدمات اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی نیز ارائه خواهد شد، افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری درباره بسیج سازندگی، احداث بیمارستان صحرایی در سپاه فجر فارس تبدیل به یک سنت شده است به طوری که در سال گذشته بیمارستان صحرایی را در شهرستان خنج برپا کنیم و امسال نیز بنا داریم تا این بیمارستان را به دلیل رشادت‌ها و سهمیه بزرگ عشایر در دوران دفاع مقدس و حفظ این انقلاب و نظام، در منطقه عشایری اقلید برپا کنیم.
اسماعیلی با اشاره به اینکه این بیمارستان در منطقه‌ای که در سال 89 یادمان شهدای عشایر برگزار شد، برپا می‌شود، گفت: این بیمارستان در روزهای هفتم تا نهم مردادماه فعالیت خواهد کرد اما از تاریخ 29 تیر لغایت 6 مرداد فعالیت‌های غربالگری را در این منطقه انجام خواهیم داد یعنی باید به این نکته برسیم که بیماران چه خدماتی نیاز دارند و کدامیک از تخصص‌ها را بیشتر نیاز داریم.

تخصیص 650 میلیون تومان جهت احداث این بیمارستان

مسئول بسیج سازندگی استان فارس و گفت: بودجه‌ای که برای این طرح پیش‌بینی شده است یک میلیارد و 500 میلیون تومان است که حدود 650 میلیون تومان است که حدود 650 میلیون تومان برای بیمارستان صحرایی هزینه می‌شود و مابقی آن برای خدماتی است که قرار است در حاشیه این بیمارستان انجام دهیم.
وی با اشاره به دستگاه‌هایی در این برپایی این بیمارستان همکاری دارند گفت: بسیج جامعه پزشکی، سپاه ناحیه عشایری، معاون درمان، پشتیبانی و اجرایی سپاه فجر، فرمانده ناحیه اقلید، فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه، دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری اقلید، سازمان هلال احمر، دامپزشکی، امور عشایر استان و شهرستان از جمله دستگاه‌هایی است که در این طرح ما را یاری رساندند.
اسماعیلی با بیان اینکه خدمات ما تنها به منطقه عشایری نیست بلکه در منطقه عمومی اقلید این خدمات ارائه خواهد شد، از ساماندهی 25 پرستار و همچنین 30 نفر جهت فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در این طرح خبر داد و گفت: پیش‌بینی داریم حداقل به 12 هزار نفر را در بخش پزشکی و غیره خدمات ارائه دهیم.
وی همچنین به اهم فعالیت‌های انجام شده در راستای ایجاد بیمارستان اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات با دستگاه‌های اجرایی و معاونت‌های مختلف سپاه فجر، ساماندهی پزشکی متخصص و فوق تخصص توسط بسیج جامعه پزشکی سپاه فجر، شناسایی و ثبت بیش از 50 پزشک تخصص و فوق تخصص مجرب در تخصص‌های مغز و اعصاب جراح قلب و عروق زنان و زایمان پوست و غیره از جمله اقدامات انجام شده برای این طرح است.




فعالیت 65 گروه جهادی در استان فارس

مسئول بسیج سازندگی فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های اردوهای جهادی این سازمان گفت: در استان فارس 65 گروه جهادی در داخل و خارج از استان در حال ارائه خدمت هستند و در قالب برنامه‌های اردوهای یک، 3 و 7 روزه برنامه‌های خود را در گروه‌های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، عمومی و خدمت‌رسانی دنبال می‌کنند.
واکسیناسیون 10 هزار دام عشایر، سمپاشی مناطق روستاهای اطراف برای مصونیت‌سازی و ایمنی بیشتر، آموزش و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی، آبرسانی با 30 تانکر آب به منطقه داراب و زرین‌دشت از جمله فعالیت‌هایی بود که وی از آن‌‌ها نام برد و گفت: این فعالیت‌ها می‌طلبد که مسئولان دیگر نیز به کمک سپاه فجر آیند و نسبت به این مردمی که در تمام صحنه‌های انقلاب حاضر بودند، وظایف خود را ایفا کنند.
وی با بیان اینکه جهت آبرسانی به مناطق محروم تنها آبفای روستایی و منطقه‌ای با ما همکاری داشته و سایر سازمان‌ها هیچ کمکی نکرده‌اند، گفت: بر طبق مصوبات هیئت وزیران تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند تا به جمعیت عشایری در استان‌ها خدمات ارائه دهند اما متأسفانه مشاهده می‌کنیم که در استان فارس عشایر حتی برای یک راه صدمتری نیز مشکل دارند و باید از دستگاه‌های متولی راهسازی که از بزرگراه صحبت می‌کنند، پرسیده شود که در چند سال گذشته چند متر راه عشایری کشیده‌اند؟

تشریح فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در استان

اسماعیلی همچنین به فعالیت‌های محرومیت‌زدایی این سازمان اشاره کرد و به تشریح بخشی از این فعالیت‌ها پرداخت و گفت: ایجاد آب انبار در مناطق مختلف عشایری، برق‌رسانی به اهالی عشایر، بهسازی قنوات چشمه و آموزش‌های مشاوره‌ای و ترویجی، مرمت‌سازی مساجد، احداث غسالخانه، ایجاد مراکز اقتصاد مقاومتی با رویکرد هرم برگشت از شهر به روستا از جمله فعالیت‌هایی است که در این راستا در سال جاری انجام داده‌ایم.
مسئول بسیج سازندگی فارس خاطرنشان کرد: به تمام روستائیانی که از شهر به روستاهای خود بازگردند علاوه بر اعطای وام اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی، به آن‌ها کمک‌هایی جهت تسهیل امر ازدواج ارائه خواهیم داد.

تخصیص یک میلیارد و 350 میلیون تومان در قالب اقتصاد مقاومتی به عشایر


وی ابراز کرد:‌ مبلغ یک میلیارد و 350 میلیون تومان در سال گذشته در قالب اقتصاد مقاومتی تنها به عشایر استان اعتبار تخصیص دادیم که اگر با اعتبارات محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی بخواهیم درنظر بگیریم، می‌توان گفت 2 میلیارد و 100 میلیون تومان در سال گذشته به عشایر استان اختصاص یافته است.
اسماعیلی همچنین به اعتبارات ‌پیش‌بینی شده برای عشایر استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: در سال جاری اعتبارات اقتصاد مقاومتی یک و نیم میلیارد تومان و تا 2 میلیارد و 400 میلیون تومان هم اعتبارات محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی و دیگر فعالیت‌های خدمت رسانی به عشایر غیور پیش‌بینی‌ شده است که اگر آن‌ها هم بتوانند در مسائل مکان‌یابی و استعدادیابی طرح‌ها فعالیت کنند، می‌توانند آن‌ها را جذب کنند.
وی با بیان اینکه 13 عرصه برای اقتصاد مقاومتی عشایران در نظر گرفته شده است تا بتوانند اعتبارات مورد نظر را جذب کنند، گفت: مرغ بومی، سایر ماکیان، دام و طیور، زنبور عسل، قارچ خوراکی، گلخانه‌ها، مشاغل خانگی و صنایع دستی که جزو برنامه‌های ذاتی عشایر است، از جمله این عرصه‌ها هستند.

آمادگی ایجاد 10 هزار شغل جدید در سال جاری را داریم

مسئول بسیج سازندگی فارس با یادآوری اینکه در سال گذشته 8 هزار شغل در حوزه اقتصاد مقاومتی در قالب 3 هزار پروژه و 350 پروژه محرومیت‌زدایی در استان فارس ایجاد شد، گفت: بنا داریم تا در سال جاری 10 هزار شغل را ایجاد کنیم که تاکنون حدود 2 هزار و 200 شغل را در طرح‌های اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده‌ایم.
وی با تأکید بر لزوم تحقق وعده‌های مسئولان در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های مختلف استان فارس به ما کمک کنند و به وعده‌های خود عمل کنند، ما می‌توانیم در سال جاری 20 هزار شغل را در استان ایجاد کنیم.

در سال گذشته تنها 41 میلیارد تومان در بخش اشتغال در فارس جذب شد

اسماعیلی ضمن انتقاد از عدم همراهی دستگاه‌های مختلف در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در سال جاری اعتبار استان 480 میلیارد تومان در بخش اشتغال بوده است که دستگاه‌ها به قول خودشان توانستند 41 میلیارد تومان آن را جذب کنند اما بسیج سازندگی در سال گذشته 42 میلیارد تومان را جذب کرده است که به یاری خدا آمادگی این را داریم در سال جاری تا سقف 200 تا 300 میلیون تومان از اعتبارات بخش اشتغال را جذب کنیم.
مسئول بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه در سال گذشته قریب 300 میلیون تومان آبرسانی در استان توسط این سازمان انجام شده است، گفت: در سال گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان 8 مصوبه در بحث اعتبارات، تجهیزات و امکانات جهت کمک به بسیج سازندگی تا سقف 200 میلیارد تومان جهت اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی توسط استاندار فارس مصوب شد اما هیچکدام از آن‌ها مصوبات اجرا نشد و حتی یک ریال به ما کمک نکردند.

اعزام تیم‌های نظارتی بر اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی
وی در ادامه سخنان خود از اعزام تیم‌های نظارتی بر وام‌های اعطا شده در طرح‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: ما قبل، حین و بعد از پرداخت وام، بر این پروژه‌ها نظارت داریم و هر جا که احساس کنیم وام در جایی غیر از جای خودش مصرف شده است، اقدامات لازم را جهت بازگرداندن آن انجام می‌دهیم.
اسماعیلی با اشاره به خصوصیات اقتصاد مقاومتی گفت: مهم‌ترین خصوصیت اقتصاد مقاومتی در استان فارس و کشور این است که بتواند الگوسازی کرده و اجناس را به‌صورت ارزان به مردم ارائه دهد و همچنین هزینه ها را کاهش دهد
ارسال نظرات
پر بیننده ها