مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آمادگی کامل ستاد خدمات سفر برای استقبال از مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات فطر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۲۵۷۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آمادگی کامل ستاد خدمات سفر برای استقبال از مسافران و گردشگران استان به ویژه شهر سرعین در ایام تعطیلات عید فطر خبر داد.

در آستانه فرارسیدن تعطیلات عید فطر و ورود خیل عظیم مسافران و گردشگران به شهر سرعین، جلسه ستاد خدمات سفر این شهرستان با حضور مجید خدابخش استاندار اردبیل، کریم حاجی زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی استان، سید صادق حسینی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سرعین و مدیران کل ادارات استان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این جلسه بابیان اینکه برگزاری تورهای یک روزه از مبدأ سرعین به سایر نقاط استان برای ایام تعطیلات تدارک دیده شده است، افزود: همچنین بروشور و نقشه گردشگری استان تهیه شده که از طریق چادرها و کیوسک ها اطلاع رسانی در اختیار مسافران و گردشگران قرار خواهد گرفت.

کریم حاجی زاده ضمن تشریح فعالیت ها و برنامه ها، آمادگی این اداره کل را برای استقبال از میهمانان و گردشگران اعلام کرد و یادآور شد: همچنین بر نظارت های مشترک دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر از جمله سازمان صنعت و معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات، مرکز بهداشت و درمان و ... از مراکز اقامتی تشدید خواهد شد.

در ادامه استاندار اردبیل نیز ضمن تبریک دستاوردهای تیم مذاکره کننده هسته ای و نقش آن در تحکیم و بالا بردن جایگاه کشور در عرصه های بین المللی و دیگر زمینه ها، از شهرستان سرعین به عنوان نگین گردشگری منطقه یاد کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال نیز شاهد حضور خیل عظیم گردشگران و مهمانان در این شهرستان باشیم .

مجید خدابخش بر مدیریت این سفرها در این ایام پیک سفر تأکید کرد و با ارائه پیشنهادها و راهکار و رهنمودهای لازم در مورد تسهیلات خدمات سفر، یادآور شد: با بکارگرفتن این برنامه ریزی ها و راهکارها امید است با مشکل خاصی در ارتباط با سامان دهی و سرویس دهی به گردشگران و مسافران همانند تعطیلات عید فطر سال گذشته مواجه نشویم.

فرماندار سرعین نیز ضمن اعلام آمادگی عوامل اجرایی ستاد خدمات سفر این شهرستان در تعطیلات عید سعید فطر، از فراهم سازی نیازهای اساسی و اولیه مسافران و گردشگران از جمله آماده سازی بیش از یک صد دهنه سرویس بهداشتی، استقرار تانکرهای آبرسانی و توزیع و پخش نان مورد نیاز شهرستان در کیوسک های در نظر گرفته شده خبر داد.

ناصری از دیگر اقدامات تدارک دیده شده برای این ایام به آماده سازی کمپ ها و پارکینگ خودروها، تکمیل کمربندی از میدان سیمرغ تا میدان قارتال به طول چهار کیلومتر، میدان سبلان تا روستای ورنیاب و مسیر سلامت و نصب تابلوها و بنرها جهت هدایت مسافران، افزایش نقدینگی خودپرداز بانک ها و افزایش تعداد 16 دستگاه و نزدیک به دو هزار مورد کارت خوان اشاره کرد.

وی راه اندازی سیستم های بی سیم، بازبینی تاسیسات آب، برق و گاز در سطح شهرستان، ارائه خدمات همزمان دو پزشک عمومی و متخصص داخلی و اطفال در حوزه بهداشت و درمان، تشکیل تیم بحران و همچنین تشکیل اکیپ بازرسی متشکل از فرمانداری، بازرگانی، تعزیرات و بهداشت و درمان در این شهرستان را از دیگر اقدامات ستاد خدمات سفر این شهرستان برشمرد.

ارسال نظرات