خبرهای داغ:
هسته های فلاحین در راستای اقتصاد مقاومتی و با هدف کمک به توسعه و راندمان تولید محصولات کشاورزی در مناطق روستایی استان تشکیل و فعالیت می کنند.
کد خبر: ۸۵۴۲۵۸۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، چند سالی است که هسته های فلاحین در جهت توسعه بخش کشاورزی و با استفاده از توان کشاورزان نمونه استان در جهت ترغیب دیگر کشاورزان به سمت تولید و توسعه محصولات کشاورزی آغاز بکار کرده اند.

اين برنامه در راستاي اهداف عاليه اقتصاد مقاومتي و تقويت سيستم توليد محصولات كشاورزي با افزايش راندمان توليد و بهره وري بالا از ابتدای آبان سال 1392 براساس كار ترويج و آموزش كشاورزي و نياز سنجي از سطح جامعه و برنامه ريزي آغاز و به دنبال رساندن كشاورزان و توليد كنندگان سطوح عادي به سطح عملكرد كشاورزان نمونه شهرستاني است.

سازمان بسيج سازندگي خراسان جنوبي با هدف قرار دادن افزايش سطح دانشي، انگيزشي و مهارتي كشاورزان خرده پا با سطح عملكرد پايين از طريق برخورد چهره به چهره با كشاورزان نمونه شهرستاني به دنبال ارتقاء سطح عملكرد آنها است که با آخرین متد و روش ها در راستای تغییر سطح دانشی، نگرشی و مهارتی در قالب هسته های فلاحین به کشاورزان آموزش می دهد.

زهرایی: کاهش فاصله میانگین تولید بین کشاورزان خرده و نمونه، گام اول هسته فلاحین

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی در گفتگو با خبر نگار ما، با بیان اینکه هسته‌های فلاحین در تمام شهرستان های استان فعال است، اظهارداشت : به فراخور ظرفیت، جمعیت و محصولات ویژه این هسته تشکیل شده است و در صورت برآیند مناسب و ارزیابی و شناسایی نقاط قوت و ضعف این طرح، آن را گسترش خواهیم داد.

محمد زهرایی با بیان اینکه هسته‌های فلاحین در زمینه‌های دانشی، مهارتی، انگیزشی، ترویجی و ترغیبی خدمت‌رسانی می کنند افزود: 250 نفر از کشاورزان شهرستان های استان در هسته های فلاحین سازندگی در سال 92 فعالیت داشتند.

وی هدف از تشکیل هسته های فلاحین را شناسایی تسهیل‌گران بخش کشاورزی، کشاورزان خبره به عنوان تسهیل‌گران، انتقال تجارب علمی بومی و نوین به کشاورزان خبره و کاهش فاصله میانگین تولید بین کشاورزان خرده و نمونه شهرستان در گام اول اعلام کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(ع) با اشاره به تشکیل80 هسته فلاحین در استان خاطرنشان کرد: از این تعداد 40 هسته مشغول به فعالیت هستند که الگوی آن برگرفته از الگوهای صالحین است و مسئول هسته فلاحین کشاورز نمونه منطقه است و 15 نفر زیر مجموعه دارد که برای ارتقای سطح کشاورزی با همدیگر همکاری می‌کنند.

ایجاد 120هسته فلاحین در مرکز و شهرستان های استان در سال جاری 


وی با اشاره به اینکه بيش از 120 هسته هاي فلاحين در سطح شهرستان هاي استان در سال جاری راه اندازي شده است، افزود: این هسته ها حول محور محصولات استراتژيك استان شامل زرشك، زعفران، عناب، پنبه، پسته، خرما، گندم، جو، محصولات جاليزي، صيفي جات و به فراخور شرايط اقليمي هر منطقه تحت آموزش طرح بسيج همگام با كشاورز قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: این هسته ها شامل زعفران، خرما، پرورش ماهیان گرمابی و سبزی‌کاری، پسته و پرورش آبزیان پرورش قارچ خوراکی و شیلات، پرورش مرغ بومی و تخم‌گذار زرشک ، عناب‌کاران ، گاوداری، پسته‌، انار، کود ورمی کمپوست است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها