خبرهای داغ:
حفظ حجاب به زن کمک می کند تا بتواند به آن رتبه معنوی عالی خود برسد و دچار لغرش ها نشود حجاب به معنای چادر نیست، اما چادر نزد ما ایرانی ها بهترین نوع حجاب است،بدونه چادر هم حجاب ممکن است،حجاب به معنای پوشیدن سالم است.
کد خبر: ۸۵۴۲۵۸۹
|
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از تاکستان: خواهرتخت فیروز مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه امام علی(ع)تاکستان در گفتگو با تاک پرس گفت: عفاف و حجاب دو واژه مقدس و نام آشنا در رویان الهی و به ویژه در آئین اسلام است،این دو واژه افزون بر اینکه ریشه در شرع دارد امری فطری نیز است و مورد پسند روح پاک طلب و و حقیقت جوی آدمی است برای اثبات این ادعا می توان به آیاتی از کتاب انسان ساز قرآن کریم و روایاتی از معصومین مراجعه کرد و همچنین در سخنان بزرگان دین،حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که بسیار تاکید فرموده اند.

این مسئول تصریح کرد: متاسفانه در دنیای کنونی شاهد هجوم همه جانبه به این ارزش ها الهی هستیم به گونه ای که امروزه جوانان و نوجوانان و خانواده ها در معرض آسب جدی هستند.

وی گفت: ضروری است فعالیت های گسترده و مستمری در حلقه های تربیتی انجام گیرد،ترویج فرهنگ عفاف و حجاب محله ای یعنی چهره به چهره یکی از موثرترین طرح های در خصوص شناسایی و تغییر رفتار زنان بد پوشش به صورت مستقیم می تواند باشد.

تخت فیروز با اشاره به جایگاه مقدس حجاب گفت: حفظ حجاب به زن کمک می کند تا بتواند به آن رتبه معنوی عالی خود برسد و دچار لغرش ها نشود حجاب به معنای چادر نیست،اما چادر نزد ما ایرانی ها بهترین نوع حجاب است،بدون چادر هم حجاب ممکن است،حجاب به معنای پوشیدن سالم است.

وی یادآور شد: در همین راستا بسیج جامعه زنان شهرستان تاکستان با ایجاد شبکه های خوشه ای توسط مربیان سرگروه های تربیتی اقدام به شناسایی زنان دارای پوشش نامناسب که ساکن در محله تحت پوشش پایگاه و جامعه هستند نموده و هر سرگروه در طول سال نسبت به ایجاد و تغییر رفتار و اصلاح حجاب در طول سال می نمایند.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان بیان کرد: ایجاد ارتباط صمیمی و دوستانه با افرادی که پوشش مناسب ندارند و همچنین برگزاری جلسه و ایجاد اعتماد و اطمینان در ارتباطات و همچنین حضور این افراد در مراکز تفریحی،فرهنگی و ورزشی مناسب برگزاری نشست ها از جمله برنامه هایی است.

تخت فیروز با اشاره به اهم برنامه های این هاد در خصوص هفته حجاب و عفاف گفت: برگزاری همایش طلایه  داران امربه معروف و نهی از منکر با حضور فعالان عرصه عفاف و حجاب و برگزاری برنامه های فرهنگی در بوستان ها و پارک ها با موضوع حجاب و عفاف و برگزاری مانور سایبری با موضوع عفاف و حجاب در فضای مجاری و شبکه های اجتماعی .و همچنین صدور بیانیه تحلیلی و قرائت آن در نماز جمعه و اداره حلقه های تربیتی با موضوع حجاب و عفاف از جمله این برنامه بوده است.

 

1006/پ30/ب                                   

ارسال نظرات
پر بیننده ها