بیانیه جمعی از بانوان اردکانی به مناسبت هفته حجاب و عفاف:

ذبح «عفت» پشت ویترین مغازه های اردکان/عدم برنامه ریزی مدون در برابر بدحجابی

جمعی از بانوان شهرستان اردکان به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف در بیانیه ای خواستار توجه جدی مسئولین به مقوله حجاب و عفاف در اردکان شدند.
کد خبر: ۸۵۴۲۶۶۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اردکان گویا، جمعی از بانوان اردکانی به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف بیانیه ای به شرح زیر صادر کردند:
۲۱ تیرماه در تقویم به نام روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شده است که  بهانه ای  برای پرداختن به مساله‌ مهم حیا و عفت در جامعه اسلامی است.

بی شک  یکی از رموز پاکی و استواری جامعه اسلامی ، حفظ حریم ها و رعایت حدود الهی در روابط اجتماعی است . همان که در جامعه اسلامی و انقلابی ما به عفت تعبیر می شود .

قرآن کریم و قوانین متعالی آن و سنت رسول الله و روش مترقی آن حضرت در حفظ حریم ها و رعایت عفت و حیا همه و همه برای آن است که ما جامعه ای پاک و بی آلایش داشته باشیم تا زنان و مردان مسلمان در این جامعه بتوانند در پرتو کار و تلاش و علم آموزی و استحکام بنیان خانواده های خود جامعه ای پاک و نورانی را برای زمینه سازی ظهور مهدی آل محمد (عج) بسازند.

متاسفانه در سال های اخیر خصوصا طی یکسال گذشته در شهر شهید پرور اردکان که زنان آن از دیرباز به حیا و عفت و نجابت شهره بوده اند، شاهد تصاویر ناخوشایندی از بد حجابی زنان و دختران  هستیم  که می توان تصاویر ضد حیا و عفت ویترین برخی مغازه ها را در سطح شهر هم به آن افزود.

بی شک این تغییر فرهنگی در پوشش افراد و ظاهر شهر ناشی از عوامل مختلفی از جمله تاثیر ماهواره ها وحضور یکباره  فرهنگ های متفاوت در شهر  است که علی رغم شدت یافتن این عوامل از طرف نهادها ومسئولین امر  شاهد اقدام قابل توجه و برنامه ریزی مدون برای جلوگیری از گسترش یافتن این آسیب نیستیم.

ما بانوان اردکانی به عنوان منادیان حجاب و عفاف از مسئولین می خواهیم  با عزمی جدی و اقدامی در خور  نسبت به این هجمه فرهنگی توجه لازم را مبذول دارند تا بتوان در سالهای آتی نیز اردکان را مانند گذشته شهری مذهبی و با فرهنگ دینی و اسلامی به شمار آورد.

جمعی از بانوان اردکانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار