استاد حوزه علمیه قم:

ماه رمضان فرصت خودسازی و تقرب به خدا است

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر توجه به خودسازی درونی با ترک محرمات و انجام واجبات گفت: ماه رمضان بهترین فرصت خودسازی و تقرب به خدا است.
کد خبر: ۸۵۴۲۶۷۹
|
۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام محی الدین مکارم شیرازی در جمع فرهنگیان شاهرود نمازخانه اداره آموزش و پرورش شاهرود در سخنانی با گرامیداشت دهه آخر ماه مبارک رمضان و تاکید بر استفاده از این ساعات پایانی ماه رمضان اظهار کرد: اگر کسی به شخصیت خود ارزش قائل نشود انسان نباید از شر او در امان باشد و هر چه شخصیت انسان کوچک باشد خطاهای او افزایش پیدا می کند و بلعکس هر چه شخصیت انسان والا باشد انسان کمتر طرف گناه می رود.

وی افزود: درست است انسان اشرف مخلوقات است ولی اشرف بودن شرط دارد و شرط آن تقوا است.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: اگر کسی می خواهد انسان کامل و راندمان کار او ترقی پیدا کند باید بر سه موضوع مهم، برپا داشتن نماز اول وقت با حضور قلب و در صورت امکان به جماعت و استفاده از شبهای جمعه که شب استجابت دعاهاست و توجه سالانه بر پاداشتن و روزه داری در ماه مبارک رمضان بپردازد.

فرزند آیت الله مکارم شیرزای با تاکید بر خودسازی و تقریب به خدا بیان کرد: استفاده از فیوضات این ماه که شیطان در غل و زنجیر است می تواند ما را در برابر هوای نفسانی در ماه های دیگر مقاوم کند.

وی عنوان کرد: باید مراقب باشیم که خدای ناکرده عاقبت بخیر نباشیم و در پایان عمر خود عاقبت به شر شویم و این نیاز به توجه و خودسازی درونی و ترک محرمات و انجام واجبات دارد و اگر اینگونه شد ما سعادتمند خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار