خبرهای داغ:
امام جمعه الوند بیان کرد: مبداءشناسی ،معاد شناسی ،رسالت شناسی سه محور اصلی قرآن کریم حول است.
کد خبر: ۸۵۴۲۷۳۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین :حجت الاسلام طهماسبی در خصوص محتوای کلی قرآن کریم  درجمع رزمندگان تیپ 82 به سخنرانی پرداخت .

وی گفت: قرآم کریم 3چیز را برای ما روشن و مشخص می کند و این کتاب آسمانی حول محوراین 3چیز است مبداءشناسی ،معاد شناسی ،رسالت شناسی است واهداف همه انبیاء ، اولیاء وادیان الهی  نیز شناخت این 3موضوع   وعمل به آن بوده است که امام (ع)دراین باره نیز فرموده است: خداوند رحمت کند کسی را که بداند از کجاآمده است برای چه آمده است و به کجا می رود .

طهماسبی درمورد وظیفه امام بعد از پیغمبر(ص)تشریح کرد: یکی از رسالت های امام بعد از پیغمبر(ص) این بود که دین و شریعت را دست نخورده در بستر تاریخ حفظ کند و به دست آیندگان بسپارند و این رسالت در دوران غیبت به روحانیت سپرده شد و این یک واقعیت انکار ناپذیر است و روحانیت ، مرجعیت و ولی امر حافظ حدود و صدور دین اند .

 طهماسبی با مقایسه دیدگاه وهابیت وتفکرات شیعه  نسبت به پرستش تصریح کرد : یکی از مشکلا ت وهابیت با ما درتوحید عبادی است واینکه آیا هر کرنش و احترامی پرستش است ، مسلما جواب خیر است ولی وهابیت بردن اسماء اهلبیت که از طرف ما به عنوان یک احترام گفته می شود را یک نوع پرستش می دانند و به این جهت شیعیان  را  مشرک می دانند .

امام جمعه شهر الوند در ادامه  گفت : معنای واقعی پرستش این است که پرستش به تعظیم و تکریمی گفته می شود که با اعتماد به خدایی طرف باشد نه چیز دیگری .

 

 

 

9001/پ20/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها