حجت الاسلام مدرسی درآستانه عیدفطر مطرح کرد

روزعید فطر،روز اهدای جایزه خداوند به عبادت کنندگان/میزان زکات فطره در استان یزد

امام جمعه بخش مرکزی یزد روز عید فطر را روز اهدای جایزه خداوند به عبادت کنندگان دانست و گفت: عید فطر، روز جشن بزرگ بازگشت انسان به خویشتن و رسیدگی به فقرا و ارتباط عاشقانه با پروردگار است.
کد خبر: ۸۵۴۲۸۰۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: امام جمعه بخش مرکزی یزد در مصاحبه با یزد امــــــــــروز با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به مردم روزه دار دارالعباده، عید فطر را روز اهدای جایزه خداوند به عبادت کنندگان دانست و گفت: عید فطر، روز جشن بزرگ بازگشت انسان به خویشتن و رسیدگی به فقرا و ارتباط عاشقانه با پروردگار است.

حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی میزان زکات فطره امسال گفت: زکات فطره باید ازگندم، جو، خرما، کشمش، برنج، ذرت، قوت غالب شهر یا مقدار مبلغ آن باشد بنابراین زکات فطره در استان یزد برای هر نفر مبلغ 50هزار ریال معادل مبلغ 3کیلوگرم گندم می باشد.

حجت الاسلام مدرسی در خصوص کفاره روز ه خواری هم بیان داشت: کفاره روزه خواری افراد با عذر شرعی 750 گرم طعام و کفاره افرادی که خدای نکرده بدون عذر شرعی با طعام حلال افطارکرده اند60 روز روزه یا اطعام 60 فقیر می باشد که تقریبا برای هر فقیر 750 گرم طعام در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: کفاره افرادی هم که نه تنها روزه خواری کرده؛ بلکه با حرام روزه خود را افطار کرده اند کفاره جمع یعنی 60روز روزه و اطعام 60فقیر است.

خطیب جمعه محمدآباد درباره آداب مخصوص عید سعید فطر نیز خاطر نشان کرد: پرداخت زکات فطره قبل از اقامه نمازعید، افطار با تربت سیدالشهدا(ع)، پوشیدن لباس نو و دیدار با بزرگان، علما و سادات از آداب حسنه این روز عظبم می باشد.

مشاور مذهبی رئیس سازمان صدا و سیمای استان اضافه کرد: البته آن دسته از افرادی که بنا به دلایلی نمی توانند در نماز عیدفطر شرکت کنند می توانند فطریه خود را تا قبل از اذان ظهر پرداخت نمایند.

حجت الاسلام مدرسی در پایان، دعا و اعتکاف، حضور در مساجد، وداع با ماه مبارک رمضان و تفکر در خصوص دستاوردهای این ماه و اثر آن در طول زندگی افراد را از بهترین اعمال در روزها و لحظات واپسین این ماه پرخیر و برکت دانست.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار