امام جمعه گرمی گفت: دولتمردان انتظارات مردم را از توافق هسته‌ای بالا نبرند و اين‌گونه قلمداد نشود که با برداشته شدن تحريم همه مشکلات حل خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۴۲۸۵۱
|
۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، حجت‌الاسلام یدااله صفری، امام جمعه گرمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمی اظهار کرد: با اشاره به توافق هسته‌ای گروه 1+5 با ایران، گفت: توافق هسته‌ای نتيجه مقاومت 12 ساله مردم ایران و راهنمائی‌های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و تلاش مخلصانه و مجدانه تيم مذاکره کننده است.

امام جمعه گرمی تصریح کرد: اين توافق که در سایه مقاومت ملت ایران بر آمريکا تحميل شده، به معنای پايان عداوت آمريکا با نظام اسلامی نيست و تا استکبار جهانی وجود دارد به فرمايش مقام معظم رهبری مبارزه با استکبار نيز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه خوشحالی مردم از توافق هسته‌ای به دليل شکست تحريم و شکست آمريکا، طبیعی است ولی آمريکا در عهدشکنی سابقه طولانی دارد و بايد ضمن مراقبت از عهد شکنی، دولتمردان انتظارات مردم را از توافق هسته‌ای بالا نبرند و اين‌گونه قلمداد نشود که با برداشته شدن تحريم همه مشکلات حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام صفری ادامه داد: بايد براساس واقعيت‌ها عمل کرد و آن اين است که برخی از مشکلات مربوط به تحريم و برخی ديگر مربوط به سوء مديريت‌ها و کم کاری و نداشتن برنامه قوی است.

خطیب جمعه گرمی در ادامه با اشاره به 26 تیر ماه، سالروز تاسیس شورای نگهبان و اهمیت این نهاد؛ بر رعایت برخی مسائل در تایید صلاحیت کاندیداها از شورای نگهبان تاکید کرد و افزود: شورای نگهبان به‌خاطر به دلیل عدم پایبندی به نظام و اسلام کاندیداها را رد صلاحیت نکند چرا که چنین افرادی معمولا وجود ندارد.

وی همچنین تبعیت از هوای نفس موجب دوری انسان از حق‌گویی و فراموشی آخرت می‌شود و آروزی‌های طولانی موجب سست شدن اعمال می‌شود.

وی در ادامه با تبریک عید سعید فطر، بر حفظ بار معنوی ماه مهمانی خدا تاکید کرد.

ارسال نظرات