امام جمعه نیر گفت: با عملیاتی شدن نوافق هسته ای می توانیم شاهد توسعه اقتصادی در کشور باشیم اما نباید حل تمام مشکلات کشور را به توافق گره زد.
کد خبر: ۸۵۴۲۸۵۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، حجت الاسلام میکائیل مقدسی، امام جمعه نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه نیر ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی گفت: در توافق ایران و 5+1 به حقوق حقه ملت ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای اذعان شده است.

حجت الاسلام مقدسی افزود: توافق هسته ای یک نصرت الهی است که با بصیرت و شجاعت رهبری و تلاش و استقامت دولت و مردم این نتیجه بدست آمده است و دشمنان ایران به حق استفاده از انرژی هسته ای ملت ایران اعتراف کرده اند.

وی افزود: با عملیاتی شدن نوافق هسته ای می توانیم شاهد توسعه اقتصادی در کشور باشیم اما نمی توان گفت تمام مشکلات با رفع تحریم ها حل می شود، بعضی مشکلات ریشه ساختاری دارد و بعضی مسائل در اثرفقدان تصمیم گیری کارآمد است که نباید برای رفع آنها، توجه خود را صرفا به مذاکرات معطوف کنیم.

خطیب جمعه نیر گفت: با توجه به این موضوع، نباید سطح انتظارات مردم را بالا برده و خود را محدود و وابسته به یک توافقنامه کنیم.

حجت الاسلام مقدسی تصریح کرد: در راستای اجرا کردن اصول اقتصاد مقاومتی و تاکید مقام معظم رهبری باید تلاش بیشتری شود و بر تولید داخل و استفاده از استعدادهای داخلی همت گمارده شود و با همدلی و همزبانی از ظرفیت های کشور به لحاظ نیروی انسانی، ذخایر، فناوری و تکنولوژی استغاده شود تا روی پای خود بایستیم و شاهد پیشرفت و موفقیت های بیشتر ایران اسلامی باشیم.

وی افزود: این توافق به لحاظ اقتصادی تاثیر مثبتی خواهد داشت ولی این نیست که توافق هسته ای بدون توجه به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی زندگی مردم را یک شبه عوض کند و مشکلات برطرف شوند.

امام جمعه نیر گفت: مقام معظم رهبری با آگاهی کامل فرمودند: ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و تکیه بر استعداد داخلی می تواند همانند گذشته کشور را سربلند نگاه دارد.

مراقب باشیم توافق هسته ای سیاسی و جناحی نشود

حجت الاسلام مقدسی تصریح کرد: این توافق نباید موجب تقابل و دو قطبی در فضای سیاسی گردد و جناح های سیاسی از این توافق نباید سوء استفاده کنند و آن را به نفع جریان خاصی تمام کنند.

وی افزود: نباید از این تواف هسته ای زیاد ذوق زده شد و نیز همچنین نباید مردم را نا امید کرد و باید به خاطر شرایط و تحولات منطقه و سیاسی، باید از اختلافات عبور کرد و آنها را کنار گذاشت و به دور از گرایش‌های سیاسی، جناحی و حزبی دولت را یاری رساند و تیم هسته‌ای را حمایت کرد.

ارسال نظرات