امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: همه این توافق و مذاکرات جای خود را دارد اما ملت ما از مبارزه با استکبار و شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا تا روزی که این دو غاصب وجود دارند، دست برنخواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۴۲۸۷۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از صبح تفت: امام جمعه تفت در خطبه های آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با اشاره به مذاکرات اخیر کشورمان با 5+1و حصول توافق گفت: این توافق صورت گرفته افتخاری برای ایران است که توانست حرف خود را به کرسی بنشاند، این توافق نشان داد که ملت ایران، اهل منطق، تعقل، گفتگو و مذاکره محترمانه است.

«حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری» افزود: مقاومت ملت ایران، حمایت های بی دریغ رهبری و تلاش دولت و تیم مذاکره کننده کشورمان از جمله عوامل موفقیت در مذاکرات دانست و گفت: این توافق پیروزی بزرگ برای ملت ما بود چرا که علاوه بر نتایج معقول و مناسب، کشور ما موقعیت ویژه ای را در دنیا بدست آورد و دنیا متوجه شده که ایران و هر آنچه درباره آن تاکنون گفته می شد، دروغ است.

وی نقش رهبری را در حصول این توافق بسیار مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: حمایت های رهبری از تیم مذاکره کننده و ترسیم خطوط قرمز برگ برنده ای در دست تیم مذاکره کننده کشورمان شد تا بتواند بر روی موضع ملت ایران با صلابت و اقتدار پافشاری کند.

خطیب جمعه تفت همچنین به پاسخ رهبری به نامه رییس جمهور در مورد مذاکرات اشاره کرد و گفت: بعضی از کشورهای مقابل ما بدعهد و دروغگو هستند همانگونه که در این چند روزگذشته چندین بار با حرف های متناقص و جانبدارانه این موضوع را باردیگر ثابت کردند.

غفوری تصریح کرد: همه این توافق و مذاکرات جای خود را دارد اما ملت ما از مبارزه با استکبار و شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا تا روزی که این دو غاصب وجود دارند، دست برنخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: تجاوزات آل سعود به یمن همچنان ادامه دارد؛ بیش از 3 ماه است که مردم مظلوم یمن از زمین و آسمان بمباران می شوند و تاکنون هزاران نفر کودک، پیر، بزرگ و جوان یمن به شهادت رسیده اند ولی مردم یمن با مقاومت و ایستادگی خود بینی آل سعود را به خاک خواهد مالید.

حجت الاسلام غفوری همچنین به 26تیرماه سالروز آغاز بکار شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان برای پاسداری از قوانین اسلامی و در واقع انقلاب اسلانی ایجاد شد و در این سی و چندسال نقش بسیار مهمی را برای انقلاب به ویژه در انتخابات های گوناگون ایفا کرد.

امام جمعه تفت در پایان حلول ماه مبارک شوال و عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان تبریک گفت و بر ضرورت استفاده از این فرصت برای وحدت تاکید کرد.

 

ارسال نظرات