نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نماز عید سعید فطر، خدمت صادقانه به مردم همیشه در صحنه را رسالت مسئولان دانست.
کد خبر: ۸۵۴۲۸۸۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های نماز عید سعید فطر در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، با اشاره به فرازی از دعای معروف وداع امام سجاد علیه السلام با ماه مبارک رمضان، نشر اعمال صالح را مهم عنوان کرد.

امام جمعه شهرکرد، سفره انداختن برای دیگران، افطاری، دادن،‌به یاد فقرا بودن، کوشش برای پایه گذاری سنت های حسنه را از مصادیق اعمال صالح برشمرد و گفت: اعمال صالح باید توسط مؤمنان نشر پیدا کند.

وی، با نکوهش تشریفات مجالس تحریم، ریخت و پاش ها و ...، یکی از اعمال صالحه را فراهم کردن زمینه ازدواج آسان دانست و تأکید کرد: تأخیر در ازدواج، به جامعه و جوانان آسیب وارد می کند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: صرفه جویی در مصرف آب، برق، گاز و برگزاری مهمانی های ساده، پایین آوردن سطح زندگی ها از دیگر مصادیق اعمال صالح به شمار می روند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، در خطبه دوم نماز عید سعید فطر با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، تأکید کرد: یکی از ضرورت های مهم جامعه و استان، وحدت، الفت و انس است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، افزود: همدلی و هم زبانی را باید هرچه بیشتر جدی بگیریم و امسال که انتخابات در پیش است، مراقب باشیم برای یک تکلیف، دچار معصیت نشویم و مقابل هم قرار نگیریم؛ زیرا دشمن گوش خوابانده و منتظر استفاده از فرصت است.

وی، با اشاره به اینکه مردم همیشه در صحنه های مختلف ازجمله، نمازهای جمعه،‌راهپیمایی های مختلف مثل روز قدس و ...، حضور دارند، گفت: خدمت صادقانه به مردم همیشه در صحنه، رسالت اصلی و مهم مسئولان است و باید مردم را نسبت به دولت و نظام امیدوار نگهداریم.

به گزارش بسیج، نماز باشکوه عید سعید فطر امسال در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) و خیابان های اطراف با حضور خیل کثیر نمازگزاران و روزه داران ماه ضیافت الهی برگزار شد.

شایان ذکر است: استاندار بوشهر به همراه استاندار چهارمحال و بختیاری در نماز عید سعید فطر شهرکرد حضور یافت.

استان چهارمحال و بختیاری به علت داشتن  آب و هوای بسیار خنک و چهارفصل و مناطق بکر گردشگری و زیبا، در ایام تعطیلات عید پذیرایی مهمانان بیشماری از اقصی نقاط کشور عزیزمان می باشد.

ارسال نظرات