گران‌ترين مربيان ليگ برتر با تيم‌هاي جديد خود به توافق رسيدند
علي دايي و امير قلعه‌نويي، گران‌ترين مربيان ليگ برتر ايران، هدايت صباي قم و ملوان بندرانزلي را برعهده گرفتند.
کد خبر: ۸۵۴۳۰۳۳
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، علي دايي و امير قلعه‌نويي، گران‌ترين مربيان ليگ برتر ايران، هدايت صباي قم و ملوان بندرانزلي را برعهده گرفتند. در شرايطي كه هفته گذشته خبر مهم فوتبالي در رسانه‌ها بدون تيم ماندن دو مربي مشهور ليگ برتر بود، پيوستن آنها به تيم‌هاي شهرستاني در تعطيلات آخر هفته حسابي سروصدا به پا كرد. 
پس از كش و قوس‌هاي فراوان، شهريار و ژنرال تيم‌هاي اين فصل خود را انتخاب كردند اما آنچه مهم است اينكه حالا ليگ با وجود دايي و قلعه‌نويي گرم‌تر آغاز مي‌شود؛ گرمايي كه هيجان آن را در اين روزهاي ساكن و بي‌تحرك بيشتر مي‌كند. به نظر مي‌رسيد رقم قرارداد اين دو مربي باز هم ركورد ليگ برتر ايران را بزند. 

  شهريار در قم

علي دايي با قبول سرمربيگري صبا اين فصل را روي نيمكت اين تيم مي‌نشيند. با وجود آنكه ملوانان تلاش زيادي كردند تا نظر مثبت شهريار را جلب كنند، اين مربي سرانجام با مسئولان صبا به توافق رسيد. اين در حالي است كه فصل گذشته مهدي تارتار به همراه اين تيم نتايج قابل قبولي كسب كرده بود و انتظار مي‌رفت در اين فصل نيز همچنان به كارش ادامه بدهد. دايي كه قراردادي يك ساله امضا كرده است سابقه پوشيدن پيراهن صبا در دوران بازيگري‌اش را در كارنامه دارد. طبق اعلام مسئولان مهدي تارتار به عنوان دستيار اول دايي به كارش ادامه مي‌دهد. محمد دايي، بهزاد غلامپور(مربي دروازه‌بان‌ها)، نادر قرباني(مربي بدنساز) و محمدرضا مهران‌پور(آناليزور) ديگر دستياران او هستند، البته احتمال اضافه شدن ژلكو مياچ كروات به اين جمع وجود دارد. 

  از استانداري تا زاگرس

داستان رفتن دايي به قم از آنجا شروع شد كه هفته گذشته سيروس محجوب كه براي خريد سهام صبا پيشنهاداتي به مديرعامل اين باشگاه داده بود از تصميمش منصرف شد. همين مسئله موجب شد استانداري قم مسئوليت اين باشگاه را برعهده بگيرد. با اين حال چهارشنبه و درست پس از انتصاب صادقي استاندار جديد قم، مسئولان شركت هواپيمايي زاگرس براي خريد سهام صبا دست به كار شدند. طبق اخبار رسيده مذاكرات روز بعد به نتيجه رسيده و پس از واگذاري اين باشگاه به بخش خصوصي دايي به عنوان سرمربي جديد صبا انتخاب شده است. گفته مي‌شود علي دايي يكي از دوستان مديرعامل هواپيمايي زاگرس است. 

  تكذيب خصوصي‌سازي

مديرعامل باشگاه صبا هرگونه خصوصي‌سازي اين باشگاه را تكذيب كرد. عباس جهان‌بيني در گفت‌و‌گو با شبكه 3 سيما در واكنش به اين خبر كه دوستان دايي باشگاه را خريده‌اند، اظهار داشت: «اين موضوع كه دوستان دايي تيم را در اختيار بگيرند يك بحث قديمي بود كه انجام نشد و منتفي شد.» 

  خريد بازيكنان مدنظر دايي

سرمربي جديد صبا نام بازيكنان مورد نظرش را در اختيار مسئولان باشگاه قرار داد. در اين ميان اسامي بازيكناني چون محمد عباس‌زاده، اميرحسين صادقي، هاشم بيگ‌زاده، قاسم دهنوي، رضا حقيقي و حامد لك به چشم مي‌خورد. اين در حالي است كه تارتار از اعتماد دايي به خودش صحبت كرده است: «ما بازيكن جديد زيادي را جذب نكرده‌ايم، ضمن اينكه جاي خالي زيادي را در ليست خود داريم و دست علي دايي نيز در اين خصوص كاملاً باز است. با توجه به اينكه مدت‌ها با دايي كار كرده‌ام و هر دو نسبت به تفكرات يكديگر آشنايي داريم، فكر مي‌كنم دايي نسبت به بازيكنان جديدي كه جذب كرده‌ايم مرا قبول داشته باشد. ما در برخي پست‌ها نياز به تقويت تيم داريم كه قطعاً اين موضوع را با دايي بررسي مي‌‌كنيم و با توجه به شناختي كه از تيم دارم قطعاً نكات لازم را در اين خصوص به وي انتقال خواهم داد تا او تصميم نهايي را بگيرد.»

  ژنرال در راه انزلي

سرمربي فصل گذشته استقلال به انزلي رفته و هدايت ملوان اين شهر را به دست گرفته است. امير قلعه‌نويي كه با آبي‌ها نتايج نااميدكننده‌اي كسب كرد پس از آنكه دايي به انزلي‌چي‌ها پاسخ منفي داد، ترجيح داد شانسش را در اين شهر امتحان كند و در فصل آتي بيكار نماند. ژنرال با داريوش بهشتي مالك باشگاه ملوان براي هدايت اين تيم در ليگ پانزدهم خيلي زود به توافق رسيد. امير امروز به انزلي مي‌رود تا تمرين ملوان‌ به صورت جدي آغاز شود. همچنين اكبر محمدي، مربي اسبق تيم فوتبال جوانان ايران نيز به عنوان دستيار وي معرفي شده است. تاكنون حضور غدير بحري، محمد حبيبي و يك مربي بدنساز ارمنستاني در كادر قلعه‌نويي قطعي شده است. 

  خوشحالم دستيار قلعه‌نويي شدم

اكبر محمدي از اينكه دستيار امير قلعه‌نويي شده خوشحال است. مربي ملوان به رابطه نزديكش با قلعه‌نويي اشاره مي‌كند: «در اين مدت چند پيشنهاد از تيم‌هاي تبريزي، مشهدي و حتي صبا داشتم كه در نهايت به پيشنهاد امير قلعه‌نويي براي همكاري در تيم ملوان پاسخ مثبت دادم. قلعه‌نويي در دوران مربيگري‌ام و خصوصاً سال‌هاي حضورم در تيم‌هاي پايه ايران، هميشه توصيه‌ها و مشورت‌هاي بسيار خوبي به بنده ارائه مي‌كرد و ارتباط مطلوبي با يكديگر داشتيم كه خوشبختانه در اين فصل با همديگر همكار شديم، البته قرار بود فصل پيش در استقلال با او همكار باشم اما قسمت نشد و خوشحالم امسال اين همكاري شكل مي‌گيرد؛ آن هم در تيم ريشه‌دار و بزرگ ملوان كه هواداران خونگرمي دارد.» 
ارسال نظرات