دعای مومنان روزه دار و همراهی لطافت باران رحمت الهی در مازندران

در بیست و هشتمین روز از فصل تابستان بارش شدید تگرگ و باران هوای گرم و سوزان مازندران را با وقوع سیل التیام بخشید.
کد خبر: ۸۵۴۳۰۶۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱



به گزارش خبرنگار بسیج مازندران، با بارش شدید باران و تگرگ در نقاط مختلف مازندران، وقوع سیل تاکنون از چند نقطه استان گزارش شده است.

* دمای مازندران 10 درجه کاهش یافت/ادامه بارندگی تا ظهر

نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه از نیمه‌شب گذشته بارش باران در مازندران شروع شد، اظهار کرد: انتظار داریم تا ظهر فردا شدت بارندگی افزایش یافته و دمای هوا هم کاهش یابد.

وی با بیان اینکه از روز جمعه تاکنون تا 10 درجه کاهش دما در مازندران را شاهد بودیم، افزود: بارندگی در استان تا ظهر فردا ادامه دارد و انتظار تقویت میزان بارندگی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر در استان وجود دارد، گفت: از عصر فردا از شدت بارندگی‌ها کاسته شده و در روزهای پایانی هفته هم از میزان ابرناکی هوا کاسته می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه به‌دلیل شرایط جوی منطقه و امواج ضعیف تراز میانی، گاهی این ابرناکی افزایش یافته و احتمال رگبار پراکنده از روز سه‌شنبه وجود دارد، تصریح کرد: البته میزان بارندگی در رگبار بسیار ناچیز است.

داداشی با بیان اینکه امروز بیشترین بارندگی مربوط به بندر امیرآباد با 39 میلی‌متر بارش است، گفت: دریا هم مواج و طوفانی بوده و مناسب شنا نیست.

* راه ارتباطی مازندران به سمنان در محور کیاسر قطع شد

بر اثر وقوع سیل که به‌مدت دو ساعت در جنوبی‌ترین نقطه استان مازندران در منطقه بالادست کیاسر رخ داد، راه ارتباطی مازندران به سمنان بر اثر تخریب پل، قطع شد؛ بسیاری از مسافران این دو استان که در حال برگشت از این محور بودند، در حال حاضر در بین راه منتظر بازگشایی جاده هستند.

* ریزش سنگ و سیلاب در محور هراز

علی نوری‌پور رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان با اشاره به بارندگی شدید در بخش لاریجان و محور شریانی هراز که پس از مدت‌ها اتفاق افتاد، یادآور شد: بارندگی شدید که از ساعت 16دیروز شروع شد، به همراه خود سیلاب، ریزش سنگ و سنگ‌ریزه را در مناطقی همچون پنج‌آب، تونل تکاور، شنگلده و گزنگ به همراه داشت که با ورود به‌موقع راهداران سیلاب مهار شده و مناطق برای عبور و مرور پاک‌سازی شد.

وی با تأکید بر اینکه  هوای بخش لاریجان در بسیاری از مناطق با بارندگی شدید همراه است، خاطرنشان کرد: در مناطق پائین‌دست نیز شاهد ریزش باران هستیم.

* سیل در کجور نوشهر

بر اثر بارش شدید باران، رودخانه‌‌های روستاهای فیروزکلاسفلی، فیروزکلاعلیا، چناربن، سریوده، هزارخال، بین، برکن و شهر کجور در بخش کجور شهرستان نوشهر دچار طغیان شده و باعث جاری شدن سیل در این مناطق شد.

* سیل در سوادکوه

وقوع سیل سنگین عصر دیروز در سوادکوه با آب‌گرفتگی معابر و خسارات مالی همراه بود؛ برخی از اطلاعات حاکی از غرق شدن چند نفر در این سیل است که مسئولان نجات 2 نفر از مصدومان و انتقال به بیمارستان را تأیید و کشته شدن مسافران را رد کرده‌اند.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار