ایست قلبی دختر جوان حین عمل جراحی بینی

دختر جوان زمانی که برای جراحی زیبایی بینی به اتاق عمل رفت، هرگز بازنگشت. او هنگام عمل جراحی زیبایی بینی در یکی از مراکز جراحی تهران، دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۸۵۴۳۰۹۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، دختر جوان زمانی که برای جراحی زیبایی بینی به اتاق عمل رفت، هرگز بازنگشت. او هنگام عمل جراحی زیبایی بینی در یکی از مراکز جراحی تهران، دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد. این درحالی است که خانواده این دختر پزشک متخصص او را مقصر این مرگ می‌دانند.

بامداد روز 20 تیرماه ‌سال 94 بود. آرمیتا، دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تهران، قصد داشت بینی‌اش را جراحی کند. خیلی وقت بود که برای این عمل تحقیق می‌کرد و می‌خواست بهترین دکتر بینی او را جراحی کند. بالاخره تصمیم خودش را گرفت و برای عمل پیش دکتری که بینی مادر خودش را هم عمل کرده بود رفت. ٢٠ تیرماه او به همراه خانواده‌اش برای جراحی عازم یکی از مراکز جراحی در مرکز تهران شد. پیش از این‌که آرمیتا به اتاق عمل برود خانواده‌اش به پزشک معالج سفارش کردند مراقب فرزندشان باشد. آنها گفتند: «آرمیتا لاغر است و جثه کوچکی دارد، پس باید بیشتر مراقبش باشید.»

پزشک به خانواده این دختر اطمینان داد و وارد اتاق عمل شد. پیش از آن گفته بود که این عمل حدود 5 یا 6 ساعت طول می‌کشد. خانواده آرمیتا ٥ ساعت منتظر ماندند تا او از اتاق عمل بیرون بیاید. ولی ٥ ساعت بعد، خبر بدی از اتاق عمل رسید.

آرمیتا به علت ایست قلبی جان خود را از دست داده بود. هیچ‌کس باور نمی‌کرد که تنها یک عمل جراحی ساده با مرگ به پایان برسد. خانواده آرمیتا وقتی پزشک را دیدند،‌ از او سوال کردند ولی پزشک بدون هیچ توضیحی رفت و تنها این پرستاران بودند که به خانواده آرمیتا خبر درگذشت او را اعلام کردند. یکی از اقوام آرمیتا در این‌باره گفت:  «ما پزشکی را انتخاب کردیم که سابقه خوبی در خانواده و دوستان ما داشت. حتی جراحی بینی مادر آرمیتا را هم او انجام داده بود. البته 15‌سال پیش و در یک بیمارستان. او یک متخصص گوش و حلق و بینی بود.»اما عمل آرمیتا، در بیمارستان انجام نشد و آرمیتا در یک مرکز جراحی در خیابان فتحی شقاقی عمل شد.

پس از 5 ساعت، خانواده این دختر جوان منتظر خبر سلامت فرزندشان پشت در اتاق عمل بودند، اما خبری نشد. آنها گفتند: «ما منتظر بودیم که دکتر بیرون بیاید و حال آرمیتا را بپرسیم. اما خبری نشد. در همان حین تکنیسین برق را به اتاق عمل فراخواندند. او با کمی تأخیر رسید. پرستاران گفتند که مشکلی نیست. پس از مدتی، مامور کلانتری هم به اتاق عمل آمد. ما نگران بودیم. دقایقی بعد، پزشک معالج بیرون آمد. ما خوشحال شدیم، اما لحظاتی نگذشت که خوشحالی ما برای همیشه تمام شد. آرمیتا جان خود را از دست داده بود و ما نمی‌دانستیم علتش چه بود.» به گزارش خبرآنلاین علت مرگ آرمیتا ایست قلبی اعلام شده بود. اما پیش از عمل آرمیتا مشاوره قلب نشده بود.

یکی از اقوام او نیز در این‌باره گفت:  «دکتر قبل از عمل تنها از مادر آرمیتا پرسید که دخترش مشکل قلبی ندارد؟ او هم پاسخ منفی داد.» حالا خانواده آرمیتا می‌گویند که پزشک بدون توجه به آزمایش‌های پیش از عمل، دست به عمل جراحی زیبایی او زده است. آنها همچنین خواستار بررسی امکانات این مرکز جراحی مانند سیستم احیا در اتاق عمل و برنامه‌های مراقبتی هنگام عمل شده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار