امام جمعه زابل:

بانوان با حجاب برتر از مصونیت بیشتری برخوردارند

امام جمعه زابل گفت: کسی که حیا و عفت داشته باشد حجاب نیز خواهد داشت زیرا حجاب یکی از تجلی های حیا و عفت است.
کد خبر: ۸۵۴۳۱۲۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

به گزاش خبرنگار خبر گزاری بسیج  حجت الاسلام علی اکبر کیخا در نشست هم اندیشی حجاب و عفاف که با حضور بانوان فعال فرهنگی مذهبی در زابل برگزار شد با بیان این که در قرآن حجاب و عفاف هم برای مرد و هم برای زن توصیه شده است اظهار کرد: عفاف برتر از حجاب است چرا که در عفاف حجاب هم نهفته است و عفاف بدون حجاب و حجاب بدون عفاف نقش و کارایی لازم را ایفا نخواهد کرد.

وی با بیان این که عفت یک صفت انسانی و تنها مختص به پوشش نیست افزود: حفظ حجاب و رعایت عفاف تنها مختص بانوان نیست و چشم پوشیدن از نامحرم مرد و زن ندارد و همه باید از نامحرم چشم پوشی کنند.

امام جمعه زابل با بیان این که نخستین مقدمه ای که موجب گناه کردن می شود نظر کردن به نامحرم است اذعان داشت: به طور قطع و یقین کسی که حیا و عفت داشته باشد حجاب نیز خواهد داشت زیرا حجاب یکی از تجلی های حیا و عفت است.

کیخا با بیان این که عفت در گفتار، رفتار و برخورد با آحاد جامعه نمایان می شود، تصریح کرد: حجاب از ضروریات دین و واجبات است و حجاب فلسفه ویژه ای در اسلام دارد که به هیچ وجه حجاب محدودیتی برای زنان نبوده است .

وی حیا و عفت را یکی از ویژگی های جامعه دیندار دانست و گفت:کسانی که با حجاب برتر در جامعه حضور پیدا می کنند از مصونیت بیشتری برخوردار هستند.

حجت الاسلام کیخا افزود: خانواده ها باید به مسئله تهاجم فرهنگی بیشتر دقت کنند زیرا امروز شبکه های ماهواره ای با پخش فیلم ها و سریال های مبتذل، اساس و بنیان خانواده و روابط بین افراد جامعه را هدف و حجاب و عفت دختران را مورد هجمه قرار داده اند.

ارسال نظرات