سخنگوی اورژانس کشور با رد ادعای عضو شورای شهر درباره کشته شدن ۲۰ تن در جاده کن گفت : ۴۵ تن در جریان طوفان روز گذشته در کل کشور مصدوم شده و بین ۱۲ تا ۲۰ تن نیز مفقود شده‌اند.
کد خبر: ۸۵۴۳۲۲۴
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مجتبی خالدی ، درباره ، مفقودشدگان و فوتی‌های طوفان روز گذشته دو استان تهران و البرز گفت: جمع‌بندی آمارهای ما نشان می‌دهد که در دو استان تهران و البرز ۳۰ تن به علت حوادث ناشی از طوفان و سیل دچار مصدومیت شدند که اغلب آنان نیز وضعیت مناسبی دارند .

وی با اعلام ااینکه عمده مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به صورت سر پایی مداوا شده اند افزود : عمده مواردی چون ضربه به سر، سقوط اشیاء، افتادن به آب علت آسیب‌دیدگی‌شان مراجعه کننندگان اعلام شده است .

 خالدی با اعلام اینکه تا کنون مرگ ۴ شهروند به تایید عوامل اورژانس کشور رسیده است افزود: در حال حاضر تمام تلاش  امداد گران برای پیدا شدن مفقود شدگان این طوفان است . براساس گزارش‌های شهروندان و حادثه‌دیدگان  که به دست ما رسیده است. بین ۱۲ تا ۲۰ نفر مفقود شده اند که عملیات برای یافتن آنان ادامه دارد.

سخنگوی اورژانس کشور  با اعلام اینکه تلاش برای یافتن مفقودان همچنان ادامه دارد  گفت : گزارش‌های ما نشان می‌دهد که اعلام مفقودی در دو منطقه سنگان (محدوده امامزاده داوود) و محدوده ارنگه در جاده چالوس بوده است و در حال حاضر نیز در این دو منطقه وضعیت مناسبی نداریم. امیدواریم که شمار کشته شدگان از این بیشتر نشود.

وی درباره وضعیت دیگر استان های کشور نیز گفت : در کل کشور موارد انگشت‌شماری از مصدومیت گزارش شده. به عنوان مثال یک مورد در سنندج و مواردی از این دست در برخی دیگر از شهرها گزارش شده که در مجموع عددشان به ۱۵ مصدوم می‌رسد. به طور کلی می‌توان گفت طوفان روز گذشته در کشور حدود ۴۵ مصدوم داشته است.

خالدی گفت: با توجه به اینکه وضعیت جوی به ثبات نسبی رسیده است، در صورتی که همین وضعیت ادامه داشته باشد به نظر نمی‌رسد که تعداد مصدومان و به ویژه فوت شدگان افزایشی داشته باشد مگر اینکه از میان مفقودشدگان کسانی به این آمار اضافه شوند.

خالدی در واکنش به ادعای یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر مرگ ۲۰ تن در طوفان روز گذشته پایتخت نیز گفت: برای ما آنچه که مهم است، گزارش تکنیسین‌ها و عوامل خودمان است و همانطور که گفتم تاکنون مرگ چهار تن به تایید عوامل اورژانس رسیده است و ما نمی‌توانیم ادعای فوت ۲۰ تن را تایید کنیم.

سخنگوی اورژانس کشور در عین حال با اشاره به آماده‌باش پایگاه‌های اورژانس در سراسر کشور و به ویژه دو استان تهران و البرز، گفت : شبکه‌های بهداشت و درمان ما در مناطق حادثه‌دیده دچار آسیبی نشدند و فعالیت‌شان همانند گذشته ادامه دارد. ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم با ستاد بحران اورژانس تهران و سازمان مدیریت بحران کشور نیز انجام شده است.

ارسال نظرات